Нестандартен подход за привличане на туристи в Пловдив
Работа с инфлуенсъри е най-новият и нестандартен подход на Община Пловдив за привличане на туристопоток в града. Това съобщи в предаването "Цветовете на Пловдив" по Радио "Фокус" Юлияна Йорданова, директор Дирекция "Туризъм" към Община Пловдив.
"Освен чрез участието в международни формати като туристическите изложения, залагаме и работим в посока развитие на дигиталния маркетинг, който сега е от съществено значение и предоставя много възможности за привличане на потенциални клиенти. В момента работим по създаване на нов туристически портал на Пловдив, реклама в социалните медии, различни рекламни кампании, видеосъдържание и общо взето работа с инфлуенсъри. Всички тези инструменти представляват един успешен микс и част от маркетинговата стратегия за привличане на туристопотока в града", обясни Юлияна Йорданова.
"Вече имахме две, или три групи румънски инфлуенсъри, блогъри през лятото, които като цяло се радват на изключително голям брой последователи в своите страници. Забелязахме, че това е по-нестандартен подход за реклама на града, тъй като има директен достъп до обикновения турист, който може да види от първа ръка преживяването в града ни", добави Йорданова.
По думите и, всеки от инфлуенсърите си има индивидуален подход какво да снима, какво да изведе на преден план. Различни са предпочитанията, едни наблягат повече на винения туризъм, други - на различните преживявания по време на събития.
Засега инфлуенсърите, които се канят в града са изцяло от чужбина.
"Ако трябва да бъда честна, към момента не сме имали българи блогъри и инфлуенсъри, просто Пловдив смятаме, че е достатъчно известен в България, не че няма причина да го посетиш отново и отново, но по отношение на този вид реклама залагаме повече на международния пазар", каза още директорът на Дирекция "Туризъм" към Община Пловдив Юлияна Йорданова.
Тя обясни още, че дигиталният маркетинг е едно от нещата, което трябва да се надгражда и да се развива и в бъдеще.