ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Нискотарифните компании целят 30% от авиопазара у нас | ||||||
| ||||||
Средно за Европа делът на нискотарифните полети е 25-30 % и се очаква към края на тази година България да се доближи до тази цифра. У нас съвсем реално се очаква истинска инвазия на low cost компании и то не по-късно от месец, сочат прогнозите, които дават представителите на нискотарифните авиопревозвачи. За сравнение в Полша 55% от превозите по въздуха са окупирани от нискотарифни авиокомпании, в Словакия - 75%, а в България те са едва 7-8 %, затова се смята, че у нас все още има голям потенциал за развитие, твърдят експерти, цитирани от Дарик радио. 70% от таргет групата на тези компании у нас са хора, които никога не са летели със самолет. Останалите са били клиенти на алтернативни превози - влакове, автобуси, и др. За да бъдат в сила обаче рекламираните ниски тарифи от по 10-20 евро за билет в едната посока без летищните такси, резервацията трябва да се направи не по-късно от месец преди пътуването и да се плати в рамките на 24 до 48 часа, разясниха експертите. В противен случай цените скачат в пъти и се изравняват с цените на останалите авиопревозвачи. Тази година освен вече навлезлите у нас Wizz Air и Sky Europe, се очаква полети да обявят немската Germanwings и ирландската Ryan air. Те ще летят от стария терминал на летище София, където засега таксите ще са по-ниски от тези на новия терминал, но постепенно ще се изравнят, каза Ирина Петрова от Гражданска Въздухоплавателна администрация (ГВА.) Нискотарифни полети могат да посрещат и летищата ни в Пловдив, Варна, Бургас, Горна Оряховица, където има подходящи условия за кацане. Самообявилите се за low cost авиокомпании Beks Air и Easy Fly, които станаха скандално известни с това, че провалиха няколко предварително обявени полета и не качиха пътниците на борда си, повече няма да летят. От ГВА заявиха, че всъщност тези компании са изпълнявали чартърни полети, наемайки самолети от други компании, без да имат сертификат нито за авиационен оператор, нито на туроператор, нито за туристически агент. И нискотарифните компании, както всички други, дължат обезщетения на пътниците си, ако закъснеят или отменят полет, категорични са подчинените на министърa. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важнo за пенсиите през 2025 година
14:41 / 01.01.2025
Геро свалил впечатляващите 100 килограма
19:23 / 01.01.2025
Халваджиян разкри заплатата на Димитър Рачков
18:41 / 01.01.2025
Проф. Рачев: След Ивановден ще стане интересно...
09:40 / 31.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета