Пътният възел
"Модър-Царевец" и Източната тангента, проектът на която в частта от моста на "Адата" до "Брезовско шосе" е вече готов, са част от дългосрочните мерки за облекчаване на трафика в Пловдив, които експертният съвет към комисията за безопасност на движението обсъди на съвещание днес, предаде репортер на
Plovdiv24.bg.
"В дългосрочната програма, с която поетапно ще се реализира транспортната стратегия на града, са заложени изискващи големи инвестиционни мерки. Сред тях са и многоетажните паркинги. Няма да стане лесно, но със съдействието на областния управител
Иван Тотев ще се опитаме да договорим с БДЖ разписанието на товарните влакове да се измести в нощните часове, за да не се задръства движението по прелезите при честото спускане на бариерите", съобщи заместник-кметът на реда и сигурността
Руси Панчев на брифинг след продължилата няколко часа среща между представители на различни институции.
Екшън-план за разтоварването на трафика са краткосрочните мерки. Предстои освобождаването на десните ленти по булевардите "Христо Ботев", "Васил Априлов", "Източен" и "Марица". Районните кметове няма да издават разрешение за паркиране там дори на хора по местоживеене. От КАТ настояват за разчистването на тротоарите от паркиралите автомобили, които затрудняват пешеходното движение. Сурови санкции чакат всеки собственик на заведение, който си позволи да скосява тротоари и да прави незаконно паркоместа. Има идея за забрана на преустройството на гаражи в магазини или други обекти, както и за забрана на ново строителство без то да предвижда достатъчно места за паркиране пред сградите.
Наложително е оптимизирането на масовия градски транспорт. По мнението на експерти засега той бил неефективен и с малко пътници, защото не бил интересен. Трябвало да се мисли за нови разписания, нови маршрути, нови цени, за да стане привлекателен за хората, които сега се предвижват с личните си автомобили.
Ограничението на учебни, тежкотоварни автомобили и строителна техника, зареждането на магазини в централната зона в пиковите часове също би облекчило трафика според експертния съвет. Макар и Административният съд да отхвърли кметската заповед за
пренасочване на междуградските автобуси главно към автогарите "Родопи" и "Север", общината не се е отказала да търси начин да отдалечи всекидневно влизащите в града над 250 автобуса извън центъра. Схемата за 71 нови стоянки за таксита е готова и предстои да бъде одобрена от Общинския съвет.