Два варианта за конструкцията на пътно съоръжение на мястото на Бетонния мост обсъждат в НКЖИ, съобщи за
Plovdiv24.bg инж. Иван Бакалски, ръководител на проекта за пробива под централна гара, в чийто обхват влиза транспортното съоръжение.
Единият вариант е мостът да бъде от железобетон, какъвто е сегашният мост. Другото предложение е за метална конструкция с бетонова плоча. И двете разновидности са сигурни и безопасни. Разликата е, че едната е по-олекотена и ще е с по-малка дебелина, което ще осигури нормална проходимост на електрическите влакове, коментира инж. Бакалски.
Проектантите подготвят идейните проекти на двете вариации и се очаква да бъдат депозирани в общината до края на месец юли. Зам.-кметът по строителство
Пламен Райчев каза за медията ни, че няма информация за проектите.
Както
Plovdiv24.bg вече съобщи, предложението е да има кръгово кръстовище с подходи към него от всички посоки. НКЖИ има ангажимент да даде средства единствено за участъка, който попада в сервитута на жп линиите. Останалите пари ще трябва да намери община Пловдив.
Дейностите се водят реконструкция, въпреки че на практика се изгражда напълно нов мост. Планира се работата да започне едва след завършването на пробива под централна жп гара. Сроковете за самия пробив не са изпуснати. Важното е всички да са доволни, каза инж. Бакалски.