ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Нова експериментална пешеходна пътека върху паважна настилка в Пловдив
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:10 / 27.07.2020Коментари (1)4016
За първи път в Пловдив се прилагат две нови технологии при маркирането на пешеходни пътеки върху паважна настилка. Експерименталната "зебра" е на ул. "Цар Иван Шишман" при кръстовището с ул. "Александър Пушкин", съобщи директорът на ОП "Организация и контрол на транспорта" инж. Пламен Вълков.

Мястото е оживено, защото съвсем наблизо са площад "Александър Малинов", "Източната порта на Филипопол" и източният вход към Стария град.

Върху едната половина от пътеката са положени три пласта битум, които служат за изравняване на неравностите от паветата, и след това – един пласт бял метилметакрилат. Другата част е обработена със специален грунд за павета, един пласт битум и два пласта термопластичен материал. Която от двете технологии се окаже по-ефективна, ще бъде приложена и при други пешеходни пътеки, особено край детски и учебни заведения.

"Трайността на акрилатните бои, които използваме, стриктно спазвайки действащите наредби за пътната маркировка, е до шест месеца. Върху паважните настилки обаче е много по-кратка – затова търсим начини да я удължим. От няколко години тестваме различни варианти – с бели бетонни ивици, с термопластични знаци, положени върху различни видове грунд. Отчитаме положителни резултати, но търсим още по-добри варианти, защото да се удължи трайността на пешеходните пътеки върху паважните улици е част от мерките на общината за опазване живота и здравето на всички жители и гости на Пловдив, и най-вече на децата", коментира инж. Вълков.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Няма да стане по този начин. Полагат равномерен слой навсякъде и накрая настилката отново не е изравнена, за да предотврати бързото похабяване на боята в най-високите части по средата на паветата. А и го покагат неправилно, без задължителното обезпрашаване на паветата! Същата (умишлена или поради некадърност) грешка правят и при полагането на асфалтови кръпки върху прашасали отвори. Първо трябва да запълнят САМО цепнатините между паветата с мазилка или дрига смес, след което да положат битум на вече изравнения участък, с цел да се получи износоустойчива и поемаща равномерно натиска на гумите основа.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
51-ото Народно събрание
България и Войната в Украйна
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Риск от чума по дребните преживни животни
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: