"През изминалата 2012г. Общината и фондация "Пловдив 2019" започнаха работа по изработването на новата културна стратегия на Пловдив. Това е първата официална сбирка за изработването й", каза зам.-кметът
Стефан Стоянов пред репортер на
Plovdiv24.bg по време на провеждането на семинара, организиран от отдел "Култура" с консултантската агенция Acultos, който се проведе в хотел "Тримонциум. Събитието беше открито от Стоянов, а дискусиите се водеха от германските консултанти проф. Оливър Шейт и д-р Патрик Фьол.
"Тази стратегия е много нужна, освен за изясняването на културната визия на града пред следващите години, така и за кандидатурата на Пловдив за европейска столица на културата. Работим с международен екип от консултанти и с Пловдивския университет "Паисий Хилендарски", каза още зам.-кметът.
Бяха представени и резултатите на екипа на ПУ във връзка с проведената кампанията по картографирането на културния сектор. Участниците дискутираха актуални въпроси по осъвременяването на културната политика, както и възможните перспективи в четири основни области: културен туризъм, образование в областта на изкуствата, творчески индустрии, местна и регионална културна идентичност.
"Целта е до края на годината да има една добра културна стратегия и ясен план за работа за следващите 10 години", категоричен беше още Стоянов. Той наблегна на няколко проблема, върху които ще трябва още да се работи. Това са осигуряване на финансиране за проектите, недостатъчната и не дотам добрата работа от страна на част от туроператорите и организациите с медиите във връзка с популяризиране на различни културни събития и слабото интегриране на туристическия бизнес у нас в чужбина.