Новият пътен възел на мястото на сега съществуващия Бетонен мост да бъде изграден на два етапа. Това предвижда идейният проект на бъдещото съоръжение, което беше представено от главния архитект на Пловдив Димитър Ахрянов, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
Етап I предвижда събаряне и изграждане на нов надлез над жп линията. Той ще осигури вертикален светъл габарит за преминаване на коловозите в гаровия район на железопътната линия, с цел да не бъде възпрепятстван ремонтът на железопътното трасе в границите на гр. Пловдив. Съществуващите пътни връзки с бул. "Христо Ботев" ще се запазят като ситуационно и нивелетно положение.
Етап II предвижда реконструкция на пътния възел, включваща изграждане на нови пътни връзки от и за Коматевско шосе посока ул. "Македония", изграждане на ново кръгово кръстовище на второ ниво и реконструкция на съществуващите пътни връзки от ул. "Македония" към ж.к. "Тракия" и от ж.к. "Тракия" към ул. "Македония".
Реализацията на втория етап от проекта може да бъде започната след изграждането на Комуникационно-транспортния пробив под жп ареала на гара Пловдив, тъй като ще бъде необходимо пълното затваряне на ул. "Македония" и пренасочване на движението по новоизградения пробив. Изграденият в етап I надлез над железопътната линия ще бъде запазен.
Проектът за пътен възел между бул. "Христо Ботев" и ул. "Македония" е включен като подобект към "Железопътна гара Пловдив и Комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив", който попада в обхвата на проект "Развитие на железопътен възел Пловдив" и е част от Tранс-европейската транспортна мрежа.
Границите на обекта са: част от бул. "Христо Ботев" и част от ул. "Македония"; изградените връзки от бул. "Христо Ботев" към ул. "Македония", които преминават над жп линията чрез съществуващ надлез; изграждане на нов надлез над жп линията, който да осигури минималния светъл вертикален габарит
допълване на връзките на пътния възел, с цел осигуряване на всички посоки за движение.
Представената в Община Пловдив и пред медиите разработка е във фаза идеен проект. В нея се посочва, че бул. "Христо Ботев" е един от главните в Пловдив, разположен е успоредно на жп линията и осигурява връзка на западната и източната част на града. При пресичането с ул. "Македония" има изградена пътна връзка в посоки от и към ж.к. "Тракия" от и към ж.к. "Христо Ботев".
Проектантите отбелязват, че поради схемата на изградения пътен възел посоките от Коматевско шосе към ж.к. "Христо Ботев" и обратното не са възможни. Изградените пътни връзки преминават над железопътната линия в гаровия район чрез надлез. Към момента съществуващото съоръжение не осигурява минималния светъл габарит между долния ръб на съоръжението и кота глава релса на железопътната линия.