Въпреки постъпилото искане от превозваческите фирми билетите за градски автобус да вдигнат цените си от 80 ст. на 1 лв. с мотива, че в други големи градове отдавна стрували по толкова и че били нужни средства за закупуването на нови автобуси, отговорът на общината е твърдо "Не". В изявление пред журналисти днес кметът Славчо Атанасов и неговият заместник, отговарящ за транспорта, Александър Константинов обосноваха мотива за отказа си. "Единствено при драстично покачване на цените на петролните продукти, каквото не се очаква в скоро време, може да се говори за увеличение на цената на билетчето за градския транспорт", категоричен е Атанасов. Според него общината има твърде коректно отношение към превозвачите. Справка, предоставена от Константинов, сочи, че през миналата година превозните средства от градския транспорт са изминали 18 661 000 км и са превозили 30 милиона пътници, като 26 767 000 срещу билети и 3 233 000 - срещу безплатни карти за възрастни хора. Общите приходи от продажбата на билети са 16 634 000 лева, а от карти - 1 735 000 лева. От субсидии от републиканския бюджет за неефективни линии са дошли 3 447 000 лева, а от компенсации - още 2 870 000 лева. 3 милиона са били преведени на превозвачите от общинския бюджет. Всички компенсации са в размер на 9 327 000 лева. Сметките показват, че за 1 км пробег приходите на превозвачите са близо 1,70 лв., а себестойността не надхвърля 1 лв. при стойност на горивото 2 лева за литър и средна заплата 500 лева + 33% за осигуряване. "Осигурили сме ресурс на превозваческите фирми, който е достатъчен за нормална печалба за тях, която да им даде и възможности да доставят нови автобуси Евро-3 и Евро-4", обясни заместник-кметът Александър Константинов. Според уверение на превозваческите дружества, автобусният парк в Пловдив щял да бъде обновен до края на 2009 година.