Община Пловдив обяви обществена поръчка за избор на фирма, която да поддържа чистотата на пет района в града за следващите 5 години. Изпълнението на дейностите е оценено на 89 582 476 лева без ДДС, а оферти от потенциални кандидати се приемат до 23 август включително, предава
Plovdiv24.bg.
Процедурата стартира няколко месеца преди да изтече действащият договор с фирма "КМД", която като подизпълнител на общинското предприятие "Чистота" поддържа територията на пет района - "Западен", "Източен", "Северен", "Тракия" и "Централен". За шестия - "Южен", се грижи "Чистота", чиито служителки са жените, метящи улиците в целия град.
Изпълнението на поръчката включва през следващите 60 месеца избраният подизпълнител да събира и транспортира битови отпадъци, разделно събиране и транспортиране на отпадъци от бита, машинно поддържане читотата на териториите за обществено ползване, включително машинно метене на улични платна и площади и миене с автоцистерна с дюзи, дезинфекция на съдове за събиране на битови отпадъци, зимно поддържане - снегопочистване и предотвратяване обледеняване на улиците.
Подизпълнителят ще трябва да събира също едрогабаритните отпадъци и смесените битови отпадъци около контейнерите и да ги транспортира до съоръжение за третиране, както и да почиства нерегламентираните сметища и замърсявания.
Възложителят община Пловдив определя поръчката като стратегическа, чиято цел е намаление на екологичното въздействие върху околната среда, смекчаване изменението на климата, предотвратяване и контрол на замърсяването. Изпълнението на услугата не се разделя на обособени позиции, тъй като представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими дейности, които трябва да бъдат извършени в определена обвързаност и последователност.
Необходимо е да се осигури синхронизация в изпълнението на различните дейности като единна и цялостна концепция за изпълнение на предмета на поръчката. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска: недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено или некачествено изпълнение.
Неразделянето на обществената поръчка на обособени позиции не води до нарушаване на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност, както и не би довело до необосновано предимство или необосновано ограничаване на участието на стопански субекти в обществената поръчка - пише в мотивите на възложителя.
Планираното начало за изпълнение на услугата е 1 декември 2024 г., но се уточнява, че посочената дата е ориентировъчна. Новият подизпълнител на поръчката ще участва във въвеждането и прилагането на новия механизъм "замърсителят плаща повече" или начисляване на такса смет според количеството отпадъци. Припомняме, че община Пловдив вече обяви и
обществена поръчка за доставка на контейнери за битови отпадъци с автономно обслужване. Така местната администрация стартира планираната поетапна подмяна на всички съдове за битови отпадъци от домакинствата на територията на общината. За участие в тази процедура оферти се подават до 19 август включително.