© Plovdiv24.bg | | Община Пловдив, в партньорство с Агенцията за социално подпомагане, стартира проекта "Подкрепа за достоен живот", по който ще предоставя социалната услуга "Личен асистент". Това е първият етап на проекта, по който услугата ще се предоставя в продължение на 14 месеца, считано от 10.01.2011 г.
Документи от кандидатите за потребители и за лични асистенти ще се подават от 8 до 22 ноември 2010 г. всеки работен ден от 9 до 17 часа на ул. "Радко Димитриев" 33 (в район "Източен", кв. "Гладно поле"). За потребители на социалната услуга могат да кандидатстват лица с трайни увреждания, които не са в състояние да се самобслужват, съответно с 90 и над 90% трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, с определена чужда помощ; с 90 и над 90% трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, без чужда помощ; лица с по-нисък процент на трайно увреждане, с установена невъзможност за самостоятелно обслужване към момента на оценка на потребностите; деца до 16 години с 50 и над 50% вид и степен на увреждане или деца на възраст от 16 до 18 години с 50 и над 50% степен на трайно намалена работоспособност, с определена чужда помощ или с установена невъзможност за самостоятелно обслужване към момента на оценка на потребностите.
За лични асистенти имат право да кандидатстват лица в трудоспособна възраст, които отговарят на следните изисквания: безработни лица; трудово заети лица, наети или самонаети, които могат да извършват допълнителен почасов труд; неактивни лица (студенти или придобили право на професионална пенсия за ранно пенсиониране - в трудоспособна възраст), които могат да извършват допълнителен почасов труд.
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ЗА КАНДИДАТ-ПОТРЕБИТЕЛИ:
Заявление - по образец; Документ за самоличност (копие); за дете - удостоверение за раждане (копие); Документ за самоличност на законния представител - родител, настойник, попечител (копие); Експертно решение на ТЕЛК/ДЕЛК/НЕЛК (копие); Документ, определящ конкретното лице за настойник или попечител на кандидата за услугата (копие); Декларация (свободен текст), че към момента на кандидатстването не ползвам социална услуга "личен асистент", "социален асистент" или "домашен помощник" по други национални програми или по програми, финансирани от други източници или по друг ред (в случай, че ползва към момента на подаването - лицето вписва данни за срока на услугата, по която е потребител); Пълномощно (свободен текст), за лице, което да подаде заявлението от името на кандидата - когато не се подава лично
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ЗА КАНДИДАТИ ЗА ЛИЧНИ АСИСТЕНТИ:
Заявление - по образец; Документ за самоличност (копие); Автобиография; Свидетелство за съдимост; Служебна бележка, относно регистрация в Бюро по труда (ако кандидатът е безработен); Служебна бележка от месторабота (ако кандидатът работи); Служебна бележка от образователната институция (ако кандидатът учи - редовно обучение); Пенсионно разпореждане (само за кандидат, който е придобил право на професионална пенсия за ранно пенсиониране и е в трудоспособна възраст); Копие на сертификат/и за завършени обучителни курсове по сходни програми/проекти (или декларация - свободен текст, с описание на завършен обучителен курс); Пълномощно (свободен текст), за лице, което да подаде заявлението от името на кандидата - ако не се подава лично. |