"Не смятам, че всяка съществуваща линия на летището трябва да бъде "захранвана" от Фонда, основен акционер в който е Община Пловдив. Ако ще се налага да плащаме за всяка допълнително разкрита дестинация, то тогава като най-голям акционер във Фонда Община Пловдив може да си вземе летището и да го управлява като своя собственост".
Тотев беше категоричен, че е изключително важно да има работеща авиолиния, поддържана от Фонда, тъй като по този начин тя служи като реклама пред различните авиокомпании.
"Нещо като "showcase", т.е. да показва, че тук, в региона, има потенциал за откриването на нови дестинации. Оказва се обаче, че ние не можем да поддържаме такъв рекламен инструмент в годините, тъй като само една авиолиния не стига", възмути се още той. Според него двигателят на привличането на нови авиокомпании трябва да е ръководството на летището и напомни, че до момента Община Пловдив е изплатила близо 400 000 лв. на Фонда, а общо за двете години вноските на градската институция достигат 600 000 лв.
"Това са страшно много пари, събрани от данъците на пловдивчани и срещу тези суми се очаква работата на ръководството на летището да е много по-активна. Общината не е институцията, която взема управленските решения относно аеропорта на Пловдив", намекна деликатно Тотев. Според него Фондът, в чийто управителен съвет влизат общините Пловдив, "Родопи" и Асеновград, само генерира финансов ресурс, с който може да разполага директорът на аеропорта при преговорите с различните авиокомпании.
"Ролята на Фонда за развитие на летище "Пловдив" относно разкриване на допълнителни авиолинии е много сериозна", последва контраотговорът на шефа на летището Дойчин Ангелов.
"През последната една година много авиокомпании фалират, закриват се дестинации. Само за 2011 г. 6 авиокомпании са престанали да летят до летище София", каза още той. Ангелов отново напомни, че на този фон не само нискотарифните, но и сериозно субсидираните и традиционни авиокомпании при разговори за откриване на нови маршрути непременно задават въпроса за стимули, които биха искали да получат при реализирането на нова дестинация.
Директорът на летището е на мнение, че точно Фондът за развитие е този, който трябва да преговаря активно с авиокомпаниите, а инициативата за развитието на региона трябва да дойде от всичките 10 общини, които членуват в него.
"В случая летище "Пловдив" има само роля на консултант - нито има право да решава, нито може да разпределя средстава от Фонда", каза още той.