© Plovdiv24.bg | | "За последните две години, откакто Фондът за развитие активно подкрепя летище "Пловдив", резултатите от управлението на аеропорта не са задоволителни. Има само една работеща редовна линия, която обслужва два пъти седмично региона, но това не е достатъчно", не скри разочарованието си от развитието на пловдивското летище кметът Иван Тотев пред репортер на Plovdiv24.bg. Градоначалникът не спря дотук и заяви: "Не смятам, че всяка съществуваща линия на летището трябва да бъде "захранвана" от Фонда, основен акционер в който е Община Пловдив. Ако ще се налага да плащаме за всяка допълнително разкрита дестинация, то тогава като най-голям акционер във Фонда Община Пловдив може да си вземе летището и да го управлява като своя собственост".
Тотев беше категоричен, че е изключително важно да има работеща авиолиния, поддържана от Фонда, тъй като по този начин тя служи като реклама пред различните авиокомпании.
"Нещо като "showcase", т.е. да показва, че тук, в региона, има потенциал за откриването на нови дестинации. Оказва се обаче, че ние не можем да поддържаме такъв рекламен инструмент в годините, тъй като само една авиолиния не стига", възмути се още той. Според него двигателят на привличането на нови авиокомпании трябва да е ръководството на летището и напомни, че до момента Община Пловдив е изплатила близо 400 000 лв. на Фонда, а общо за двете години вноските на градската институция достигат 600 000 лв.
"Това са страшно много пари, събрани от данъците на пловдивчани и срещу тези суми се очаква работата на ръководството на летището да е много по-активна. Общината не е институцията, която взема управленските решения относно аеропорта на Пловдив", намекна деликатно Тотев. Според него Фондът, в чийто управителен съвет влизат общините Пловдив, "Родопи" и Асеновград, само генерира финансов ресурс, с който може да разполага директорът на аеропорта при преговорите с различните авиокомпании.
"Ролята на Фонда за развитие на летище "Пловдив" относно разкриване на допълнителни авиолинии е много сериозна", последва контраотговорът на шефа на летището Дойчин Ангелов.
"През последната една година много авиокомпании фалират, закриват се дестинации. Само за 2011 г. 6 авиокомпании са престанали да летят до летище София", каза още той. Ангелов отново напомни, че на този фон не само нискотарифните, но и сериозно субсидираните и традиционни авиокомпании при разговори за откриване на нови маршрути непременно задават въпроса за стимули, които биха искали да получат при реализирането на нова дестинация. Директорът на летището е на мнение, че точно Фондът за развитие е този, който трябва да преговаря активно с авиокомпаниите, а инициативата за развитието на региона трябва да дойде от всичките 10 общини, които членуват в него.
"В случая летище "Пловдив" има само роля на консултант - нито има право да решава, нито може да разпределя средстава от Фонда", каза още той. |