Община Пловдив изпраща писмо до
Ангел Батаклиев, с което го уведомява, че до една седмица всичките 63 автобуса на "Градски транспорт" АД трябва да отговарят на изискванията от началото на 2013 г., а именно двигателите им да са клас минимум "Евро 3", съобщи за репортер на
Plovdiv24.bg зам.-кметът
Александър Държиков.
"Ако това не се случи, то тогава ще прекратим договора за 8-те линии, обслужвани от фирмата", категоричен е още Държиков. Документът от градската институция ще бъде изпратен до "Градски транспорт" днес или утре. Ако прекратяването на парафа стане факт, то други 4 превозвача ще поемат по 2 от линиите на "Градски транспорт", заяви от своя страна кметът
Иван Тотев.
Припомняме, че още преди нова година ви информирахме, че Батаклиев пусна 6 "нови" 15-годишни автобуса, марка "Рено" по линии 11, 26 и 17. Возилата са внос от Франция и са клас "Евро 3". Бившият "червен" съветник явно се беше стреснал и реши да изпълни поне една част от заложените в договора с Община Пловдив клаузи. Парафът за въпросните линии е от 2010 г. Според него от началото на 2013 г. двигателите на возилата по общо 16 линии на масовия градски транспорт, сред които и въпросните три, трябва да притежават минимум клас "Евро 3".
Към момента по линиите, обслужвани от фирмата на бившия "червен" съветник се движат малко над 20 возила от по-високия клас.
Както вече писахме, действащите договори за масовия градски транспорт в Пловдив са сключени въз основа на два конкурса - през 2007 г. и 2010 г. Първият е валиден до 2017 г. и в него няма изисквания за екологичния им клас.
"В този от 2010 г. обаче има клауза, че от 1 януари 2013 г. двигателите на возилата по 16 линии трябва да притежават минимум клас "Евро 3", което означава един по-добър екологичен клас, който замърсява по-малко околната среда", заяви тогава пред репортер на Plovdiv24.bg Държиков.