© Plovdiv24.bg |
Какво се случва с ремонта на бул. "Руски" към момента попита Plovdiv24.bg. Поводът са редица оплаквания и впечатления на пловдивчани, че реконструкцията на източното платно от ул. "Гладстон" до ул. "Преслав" тече мудно.
"Работата изглежда по-бавна, тъй като от тази страна се подменя и канализацията", коментира зам.-кметът по транспорт Златин Велев. Приключи ли се с подмяната на тръбите, ще се премине към оформяне на пътя, поставяне на бордюрите, асфалтирането и тротоара.
Какво предвижда проектът за цялостната реконструкция?
След обсъждане на предварителния проект от общината излизат със становище за запазване на съществуващия габарит на булевадра - две платна с по две ленти от 3,50 метра с подменяне на пътната конструкция, бордюри и тротоари. Средната разделителна тротоарна ивица, зелените площи и дървета се запазват. Сериозна промяна ще претърпи разделителната ивица, която ще поеме комбиниран тротоар с велоалея. Поради недостатъчната широчина на алеята велосипедното движение ще от смесен тип - т.е. велосипедната и пешеходната алея ще са обединени в една обща, като за велосипедистите са отделени с маркировка две ленти по 1 метър, а за пешеходците една с широчина 1,3 метра.
При кръстовищата с ул. "Драган Цанков" и ул. "Гладстон" колоездачите ще трябва да слизат от велосипедите и да пресичат използвайки пешеходните пътеки.
В останалите части на булеварда движението на велосипедистите ще по велосипедна алея в средата, преминаваща без прекъсване през кръстовищата.
За пресичане на бул."Руски" на няколко места при кръстовищата са предвидени пешеходни пътеки, за да се избегнат пресичанията на пешеходци на всеки 50-100 метра, което създаде възможност за по-безопасно и свободно движение на автомобилите.
И още - предвижда се подмяна на осветителните стълбове, антипаркинг колчета по цялата дължина на реконструирания булевард при тротоарите от двете страни, велостоянки.
По пешеходната алея в т.н. джобове ще бъдат поставени пейки за почивка. И още - ще се поставят нови табели, кошчета за боклук по тротоарите и пешеходните алеи, за възпрепятстване пресичането на булеварда на необозначени за целта места се предвижда по средната алея да се разположи надлъжно между дърветата от двете страни на зелената площ "жив плет", а също и предпазни парапети на определени места.
Ще се създаде достъпна среда при кръстовищата и пешеходните пътеки, а за незрящите - по проект, при преминаването през косите пешеходни пътеки се предвижда да се направят тактилни ивици от двете страни. |