От 33 на 3 процента се сви общинската собственост след общото събрание на акционерите на "Градски транспорт", състояло се преди Коледа, признаха от фирмата. Това бе очакван ход от страна на мажоритарния собственик Ангел Батаклиев. На своята последна миналогодишна сесия общинските съветници се опитаха да предотвратят събранието, но след като това се оказа мисия невъзможна, упълномощиха своя представител Ангел Петров да гласува против.
Още тогава Батаклиев заяви пред репортер на Plovdiv24.bg, че той е "налял" средства в "Градски транспорт" от другите си фирми и вместо с тях да увеличава дълговете на дружеството, предпочита да се увеличи капиталът.
Въпреки отрицателния вот на упълномощения общински съветник, на общото събрание на акционерите "Градски транспорт" си е увеличил уставния капитал до 2 300 000 лв. след резултатите от гласуването 2:1. Фирмата обаче държала на сътрудничеството си с общината, научи Plovdiv24.bg от самия Батаклиев. Начини за възстановяване на квотата от 33% посочи Любомир Караджов от дружеството: можело общината да внесе 700 хиляди лева суха пара или да апортира например пет свои апартамента или нещо друго подобно. "Градски транспорт" особено държал общината да възстанови в пълен размер своята съсобственост, това било важно условие при кандидатстване за европейско финансиране. Би било полезен ход за общината и защото фирмата щяла скоро да стане печеливша. Не били верни твърденията, че се нарушавал договорът за приватизация и че не можело уставният капитал да се вдига преди изпълнението на заложената инвестиционна програма. Точка 9.7.2 от приватизационния договор предвиждал точно такива случаи и всички клаузи по нея били перфектно юридически изпълнени.
Още в понеделник обаче разгневената от случилото се Дани Каназирева, председател на надзорния съвет на общинската агенция за приватизация, ще внесе в прокуратурата сигнал за незаконосъобразно увеличение на уставния капитал. "Според закона за приватизация и следприватизационен контрол не може да се намалява делът на общината преди фирмата да е изпълнила поетите инвестиционни задължения", убедена е Каназирева. Освен това имало и много процедурни нарушения при самото свикване на общото събрание на акционерите, за което тя ще предложи преразглеждане в общинския съвет. "Толкова много изгуби и продължава да губи общината. Сега ни се предлага да теглим 30-милионен кредит за асфалтиране на малките улици, а губим толкова много пари, с които бихме могли да решаваме инфраструктурните си проблеми без тежки заеми", изрази мнението си Каназирева пред Plovdiv24.bg.
Заместник-кметът Александър Константинов, чието мнение като отговарящ за транспорта заместник-кмет е много важно в случая, засега се въздържа от коментари. Още не е видял с очите си протокола от общото събрание на "Градски транспорт", обясни самият той.
Този браузър не поддържа видео елемента.
(C) ПОТВ Батаклиев не е съгласен с обвиненията срещу него