Писмото на Общината за прекратяване на договора с "Градски транспорт" ще бъде връчено утре, научи репортер на Plovdiv24.bg от зам.-кметът Александър Държиков. Още на 16 януари ви информирахме, че градската институция изпраща уведомление до Ангел Батаклиев за това, че до една седмица всичките 63 автобуса на "Градски транспорт" АД трябва да отговарят на изискванията от началото на 2013 г., а именно двигателите им да са клас минимум "Евро 3".
Очакваше се, ако това не се случи, то тогава договорът за 8-те линии, обслужвани от фирмата, да бъде прекратен. Други 4 превозвача ще поемат по 2 от линиите на "Градски транспорт", заяви от своя страна кметът Иван Тотев.
Както писахме още преди Нова година, Батаклиев пусна 6 "нови" 15-годишни автобуса, марка "Рено", по линии 11, 26 и 17. Возилата са внос от Франция и са клас "Евро 3". Бившият "червен" съветник явно се беше стреснал и реши да изпълни поне една част от заложените в договора с Община Пловдив клаузи. Парафът за въпросните линии е от 2010 г. Според него от началото на 2013 г. двигателите на возилата по общо 16 линии на масовия градски транспорт, сред които и въпросните три, трябва да притежават минимум клас "Евро 3".
Действащите договори за масовия градски транспорт в Пловдив са сключени въз основа на два конкурса - през 2007 г. и 2010 г. Първият е валиден до 2017 г. и в него няма изисквания за екологичния им клас.
"В този от 2010 г. обаче има клауза, че от 1 януари 2013 г. двигателите на возилата по 16 линии трябва да притежават минимум клас "Евро 3", което означава един по-добър екологичен клас, който замърсява по-малко околната среда", заяви тогава пред репортер на Plovdiv24.bg Държиков.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.