Административните услуги за граждани и фирми, които извършва община Пловдив, ще бъдат подобрени с нова, по-ефективна информационна система. Нейното изграждане ще струва 852 000 лева, а парите ще дойдат от одобрен проект по Оперативна програма "Административен капацитет". Договорът за неговото стартиране подписа днес заместник-кметът по евроинтеграция
Ганчо Колаксъзов на официална церемония в столичния хотел "Радисън".
Това е първият проект, който община Пловдив спечели по ОПАК. Разработен е от Колаксъзов и главния секретар на общината
Петя Дойчинова и е внесен на 31 януари 2009 година.
Чрез информационната система ще се улесни работата на администрацията в общината и районните кметства, а обслужването на граждани и фирми ще стане по-ефективно, обясни
Ганчо Колаксъзов. Електронната обработка на документацията обхваща счетоводство, деловодство, кадастър, общинска собственост, гражданско състояние и всички други дейности, насочени към обслужване на населението и бизнеса.
Схемата ще бъде допълнена с модул, който да повиши събираемостта на местните данъци и такси, съобщи Колаксъзов. Вече се разработва проектът, с който през септември ще кандидатстваме за финансиране пак по ОПАК, добави той.
Интегрираната информационна система е бъде съвместима с Единната система за управление на регионалното развитие на МРРБ. Това ще подобри взаимодействието между него и община Пловдив. Тя изпревари срока за включване, който е до края на годината.