В учебната програма на младежите специалност "Политология, стопанско управление и макроикономика" е заложен предметът "Електронно управление".
"Светът на технологиите се развива доста бързо и община Пловдив се опитва до известна степен да отговори на тези тенденции чрез въвеждането на електронни услуги, с които да се улесни достъпът на гражданите до администрацията", обясни Стефан Стоянов.
Той представи и няколкото предимства от въвеждането на електронната община като: съкращаване на времето на обработка на документацията, пълна проследимост на операциите, унифициране на реда и сроковете и обединяване на работата между общината и районните кметства.
Стефан Стоянов посочи 21 вида регистъра за възможности за обслужване на гражданите, както и възможностите за използване на витуален постерминал за плащане на данъци, такси и услуги.
Целта на община Пловдив е да предоставя максимално повече възможности за хората и за различни справки.
Заместник-кметът посочи като добър пример системата за електронно класиране на деца в детските заведения и плащане на престой на автомобил в "Синя зона".
Един от най-лесните и бързи начини за ефективен достъп до Община Пловдив е интернет страницата - www.plovdiv.bg, където гражданите могат да получат цялостна информация за нещата, които ги интересуват - новини, събития, история, да направят различни справки, за се запознаят по-обстоятелствено с проекти, които ги интересуват, или да изпратят своя молба, жалба или сигнал, на които своевременно да има бъде отговорено.
Като студенти, обучаващи се по държавно и местни управление, младежите имаха и въпроси, свързани с обществено значими теми за предизвикателствата пред Пловдив като европейска столица на културата 2019, електронното гласуване.
Естествено като хора, на които им предстои кариерно развитие те се интересуваха от възможностите за стаж и практика в администрацията, които тепърва предстоят да бъдат открити през тази година.