"Вярвам, китайските компании ще се възползват от предимствата, които България предлага като платформа за китайските продукти към Европейския съюз /ЕС/", заяви заместник-министър Петров.
Той представи инвестиционните условия у нас, свързани с прилагане на най-ниските данъчни ставки в ЕС в съчетание с наличието на квалифицирана работна ръка и най-ниските оперативни разходи в Европа.
"Като член на Европейския съюз, България предоставя безмитен достъп до пазара на ЕС. Със своето географско положение страната ни е важен транзитен център между пазарите на ЕС, Близкия Изток, Северна Африка, Русия и страните от ОНД. През 2015 г. България заема седма позиция като най-бързо развиваща се икономика в Европа с ръст на БВП от 3%.", изтъкна заместник-министърът.
"Приоритетни за нас са електрониката, електротехника, автомобилостроенето, селското стопанство, туризмът", каза още заместник-икономическият министър.
Той допълни, че други проекти, по които работи Министерството на икономиката за привличане на китайски инвестиции, са свързани с развитието на индустриалните зони, управлявани от "Национална компания индустриални зони" ЕАД.
Компанията управлява три действащи зони (Видин, Русе, Свиленград) и пет в развитие (София-Божурище, Бургас, Варна, Карлово, Телиш-Плевен).
Министерството на икономиката работи и по проект за изграждане на Икономическа и индустриална зона Стара Загора. Проектът включва развитието на индустриална зона с обща територия 2 500 000 кв. м.
Възможност за участие на високотехнологични китайски компании предлагаме и в първия научно-технологичен парк в България - "София Тех Парк", който е 100% държавна собственост.
Друг важен проект е "Логистичен хъб Пловдив", който ще включва индустриална зона и свободна зона, обслужвани от карго летище. По време на срещата заместник-министър Любен Петров и председателят на Политическия консултативен съвет на китайския народ на провинция Хайнан Ю Сун обсъдиха развитието на проекта за изграждане на Евро-китайска зона за икономическо развитие в "Тракия икономическа зона" в Пловдив и възможностите за насърчаване неговото реализиране.
Развитието на търговско-икономическите отношения между България и Китай през последните години се характеризира с увеличаване на българския износ и нарастване на двустранната търговия като цяло. Китай заема второ място сред експортните ни дестинации извън Европейския съюз, след Турция, и е сред водещите ни 10 експортни партньори в световен мащаб.
"Считаме, че редица стоки, които са традиционни за България и с които тя е известна на пазарите в Азия, имат потенциал да присъстват по-широко на пазара в Китай, като селскостопански продукти и храни, вино и минерална вода, етерични масла и козметични продукти от тях, както и стоки на машиностроенето, електрониката и електротехниката", заключи Петров.