© Plovdiv24.bg | | Близо 3-годишната сага с ремонта на бул."България" приключи. На 16 май, 2011г. управляващите Пловдив начело с тогавашния кмет Славчо Атанасов отвориха предсрочно за движение пътната артерия по цялото й продължение в двете посоки.
Plovdiv24.bg припомня, че цялостната реконструкция на булеварда протече на няколко големи етапа, като реално започна през 2008 г. В ремонта бяха вложени предимно средства от компенсациите срещу първоначално приетите 200 000 тона софийски бали с боклук на сметището край Цалапица. Община Пловдив също е заделила през годините около 3 млн.лв. собствени средства.
По време на реконструкцията на пътната артерия неколкократно се налагаше да бъдат променяни маршрутите на линиите на автобусите от масовия градски транспорт. Довършителната работа по тротоарите около Колелото на Панаира след официалното откриване на булеварда не създаде трудности за движението на МПС-тата по отсечката и на 21 октомври тази година с около 200 000 лв. започна изграждането на дългоочакваните 56 паркоместа по северното платно на пътната артерия, 8 от които са предназначени за хора с двигателни увреждания. Те вече са факт, остава само пренареждането на тротоарните плочки. Във връзка с предсрочното отваряне на булеварда от АДФИ( Агенция за държавен и финансов контрол) съставиха акт на тогавашния зам.-кмет Александър Долев. На 28.06.2011г. му бе връчен същия такъв за съзнателно нарушение на закона, във връзка с реконструкцията на бул."България". В мотивите е записано, че през 2010 г., като и.д. кмет, той е подписал документи по чл. 90, като е възложил извършване на допълнителни дейности на фирма "Пътинженеринг" при реконструкцията на булеварда, без да направи допълнителна процедура по ЗОП. "Ще обжалвам акта, защото по същият начин се действа в ГЕРБ-ските общини и там това не е нарушение на закона, докато в община Пловдив е точно обратното", категоричен беше тогава Долев и допълни: "Напълно съзнателно наруших закона, но го направих, защото ако бях спазил процедурата по ЗОП, ремонтът на булеварда щеше да се забави много".
През тези близо 3 години на реконструкция на една от основните пътни артерии в града имаше дори и случай на нараняване на момиче, което падна в изкоп по ремонтиращия се бул. "България" и се преби. 17-годишната Ирина Вълкова се размина с шев на крака, болки в ребрата и уплах, след като падна в необезопасен изкоп на булеварда по пешеходната пътека на първото колело на панаира.
По отношение на средствата, нужни за ремонта и рехабилитацията на пътната артерия, според директорът на "Капитално строителство" тогава инж. Тошо Пашов изграждането на целия булевард струва 42 милиона лева.
Година и половина след това, бившият главен секретар на общината Борислав Инчев поясни, че с направени икономии от обществените поръчки ремонта на цялата пътна артерия възлиза на около 35 млн.лв. "От тях 3 млн. лв. е дала допълнително община Пловдив, а останалите са преведени от правителството заради приемането на софийските бали боклук на сметището край Цалапица", поясни още Инчев. Той припомни, че първият етап на ремонта е направен съвместно с Областна управа и за целта са отчуждени 16 дка частни имоти на бул. "България" след Окръжна болница. Фирмата изпълнител на втория етап е "Пътинженеринг" ЕООД , а на третия- "Пътища" АД. |