© Plovdiv24.bg | В началото на месец ноември стартираха реалните строителни дейности по съоръжението "Модър-Царевец", идеята за който датира отпреди 30 години. Към момента всъщност тече работата по ремонт на скоростната жп отсечка между Стамболийски и Пловдив, част от която е пробивът на подлеза. Дългият около 500 м подлез под жп линията, който ще се изгради е всъщност първата част от изграждането на връзката между районите "Западен" и "Южен". На втори етап ще започне и работата на община Пловдив, която ще направи разширение на ул. "Царевец" и ул. "Модър" с две платна с по две ленти за движение.
Plovdiv24.bg припомня, че решение за изграждането на съоръжението взе Общинския съвет на Пловдив още през 2006 г.
През март 2010 г. стана ясно, че четири терена трябва да се отчуждават, за да започне изграждането на пътното съоръжение "Модър-Царевец". "Досега собствениците обжалваха подробния устройствен план, но преди дни Административният съд се произнесе в полза на общината и можем да пристъпим към отчуждителните процедури. Ще прибегнем и към замени, тъй като парите няма да стигнат", съобщи тогава заместник-кметът Петко Атанасов.
През май 2010 г. пък бе представен техническият проект на съоръжението, а не закъсняха и очакванията, че в края на същата година трябва да е готов първият етап - подлезът.
Три месеца по-късно кметът Славчо Атанасов заяви, че проектът се замразява, а през 2012 г. новият кмет Иван Тотев обеща рестарт на връзката между "Западен" и "Южен" чрез "Модър-Царевец". Година по-късно пловдивчани получиха и уверението на тогавашния министър на транспорта - Данаил Папазов, че съоръжението ще бъде изградено.
Макар и със закъснение дойде и развръзката. На 3 февруари тази година министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов и кметът Иван Тотев дадоха началото на строителството на железопътния участък Стамболийски-Пловдив. Изпълнението на скоростната железница е възложено на австрийска фирма.
Модернизацията на железопътната отсечка Стамболийски-Пловдив е част от проекта "Модернизация на железопътния участък Септември-Пловдив-част от Трансевропейската железопътна мрежа" и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. Стойността на договора за изграждането на жп участъка Стамболийски - Пловдив е над 67 млн. лв. с ДДС. След завършването на обекта влаковете по трасето ще могат да се движат със 160 км/ч.
След необходимите процедури и разрешителни в края на ноември започна и реалната работа по съоръжението. Срокът за изграждането на подлеза е до средата на 2015 г. |