Пловдивският общински съвет одобри с 26 гласа "за", 13 "против" и 7 "въздържал се" бизнес програмата на общинското транспортно дружество "Екобус Пловдив" ЕООД, изработена от управителя д-р инж. Илко Търпов, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
Бизнес програмата предвижда създаване на две нови линии - 103 и 104, които ще се обслужват с електрически автобуси. Идеята е да поемат потока от ученици и студенти към езиковите гимназии и новата сграда на ПУ.
Предварителните очаквания темата да не се дискутира надълго и нашироко не се оправдаха. Йордан Илиев (ГЕРБ) зачекна въпроса защо в програмата не е заложено, че "Екобус Пловдив" ще изземе функциите на частните превозвачи.
Владимир Славенски (ДБ) похвали документа като добре структуриран, но направи забележка, че съдържа прекалено много разсъждения и не са посочени никакви срокове за конкретни действия.
Категорично против се обяви независимият съветник Слави Георгиев, защото, по думите му, това е псевдо бизнес програма и е символ на несвършена работа. "Здравко Димитров и Чонов не работят с анализи и проучвания. До ден-днешен нямаме представа тези 29 линии в Пловдив дали са достатъчни, или не. Говори се, че имаме излишни 7 линии. Идеята е "Екобус" да намали разхода за общината" - подчерта Георгиев.
Стефан Послийски (ВМРО) припомни с каква първоначална идея е създадено това дружество. "Някои от колегите се опитват да вменят на това дружество някакви други отговорности още сега. Когато кандидатстваме за финансиране, цените на автобусите най-вероятно ще паднат, както стана с фотоволтаиците. Това е стартът, а в процес на развитието ще се появяват възможности и европейски програми" - каза той.
Неочаквана подкрепа дойде от съветниците от "Автентична лява БСП". Николай Радев припомни, че при създаването на "Екобус Пловдив" групата е била против. "Сега, когато започва да се прави нещо, ние разбира се ще сме въздържали се, но ми е чудно, че вие сте против. Вие почти ме убедиха, вашите аргументи ме бутат към зеления бутон" - обърна се към десния край на залата Радев.
"Създаването на общинско предприятие за екологичен транспорт е заложено в ПИРО, днес изтича срокът за подаване на документи и утре ще получи лиценз. В пълна проектна готовност сме и ще чакаме на входа за финансиране по оперативните програми" - отговори заместник-кметът по транспорт Тодор Чонов. За пореден път повтори, че идеята на новите две линии е да се подпомогне градът с извозване на около 2400 ученици и студенти, а крайната цел от нареждането на "Екобус Пловдив" до съществуващите превозвачи е общественият транспорт да стане по-качествен.