ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Официално поискаха градският транспорт в Пловдив да стане общински!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:03 / 14.04.2020Коментари (15)11295
© Plovdiv24.bg
Позиция на СНЦ "Бизнесът за Пловдив“:

СНЦ "Бизнесът за Пловдив“ е юридическо лице с нестопанска цел, което обединява структуроопределящи фирми в южния регион на Република България, които оперират в различни икономически сектори с общ годишен оборот от 3,5 милиарда лева и осигуряват повече от 15 000 работни места.

Сдружението има за цел да насърчава диалога между представителите на бизнеса, отделни инвеститори, експерти и неправителствени организации от една страна и държавната и общинската администрация от друга страна, за осъществяването на инициативи по въпроси, от значение за град Пловдив.

В тази връзка, буди притеснение скорошното развитие на ситуацията в градския транспорт на Пловдив и решаването на въпроса за неговото управление повече не търпи отлагане.

На 12 април 2020 г. изтекоха сроковете на договорите, по които автобусните превозвачи обслужваха пътниците по основните автобусни линии в града, а обжалването на новия конкурс в Комисията за защита на конкуренцията спря процедурата за дълго, доколкото се намираме в извънредно положение, а нейните актове подлежат на обжалване пред ВАС.

В тази ситуация градското управление подписа с някои от превозвачите временни договори за обслужването на автобусните линии. В дългосрочен план обаче не се очаква промяна в транспортния модел на управлението на градския транспорт в Пловдив.

Ние, от УС на СНЦ "Бизнесът за Пловдив“, подкрепяме идеята за създаване на ново общинско предприятие, което да поеме обслужването на транспорта в града. Основание да подкрепяме тази идея ни дава не само наличието на отличния управленски капацитет в Община Пловдив, но и опитът на другите големи градове – Бургас, Стара Загора и Варна, където този модел на управление работи добре.

Пловдив не разполага с такава добра практика в областта на транспорта. Известно е, че градът ни получи финансиране за въвеждане на електронна система на управление в немалък размер, но системата така и не беше въведена. Дори и сега Община Пловдив допълнително финансира частните превозвачи под формата на компенсации, като отпуска годишно 6-7 милиона лева на автобусните превозвачи, които твърдят, че превозват пътниците на загуба, въпреки че са подписали договори по предложените от тях цени. Тази порочна практика вреди на обществения интерес и води до репутационни щети за града.

Това е така, защото градските автобусни услуги се ползват от всеки един пловдивчанин или гост на града и този ключов въпрос е в непрекъснат обществен фокус. Създаването на общинско предприятие, което да поеме градския транспорт и да води собствена транспортна политика би пресякло съществуващите неблагоприятни тенденции в развитието на транспорта. Днешните управленски решения в областта на транспорта ще оказват влияние върху цялото население на града, най-малко за следващите 10 години, ако отново линиите се окажат в частни ръце.

Към сегашния момент няма условия за провеждане на конкурс, при който да има реална конкуренция и от който би могло да спечели цялото общество. Бизнес средата до толкова се е изострила, че се използват недопустими за бизнеса похвати - да се злоупотребява с имената на главните политически мъже на национално и местно ниво.

В тази обстановка УС на СНЦ "Бизнесът за Пловдив“ подкрепя само временното възлагане на договорите на превозвачите, но при ясни и прозрачни условия и без да се създава монопол в ръцете на един превозвач. Ние подкрепяме тази временна ситуация, с цел Община Пловдив да има възможност да организира предоставянето на транспортната услуга за града, от специално създадено общинско предприятие.

УС на СНЦ "Бизнесът за Пловдив“ вижда в създалата се  ситуация една добра възможност за развитието на екологичния транспорт в града и привличането на значителни средства по европейските програми и вярваме, че това е пътят за решаването на този дългогодишен проблем, при който нееднократно Общината се оказва заложник на корпоративни интереси и общественият интерес не е защитен в достатъчна степен. УС на СНЦ "Бизнесът за Пловдив“ е за хармонично, устойчиво и модерно развитие на града, като подкрепя всички балансирани управленски решения в тази посока.

С уважение,

Атанас Рогачев

Председател на

УС на СНЦ "Бизнесът за Пловдив“


Още по темата: общо новини по темата: 1121
14.12.2024 »
13.12.2024 »
13.12.2024 »
13.12.2024 »
06.12.2024 »
06.12.2024 »
предишна страница [ 1/187 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на You know who I am
премахни филтъра

+8
 
 
Евала за предложението. Сега дано се и осъществи.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Бойни спортове
Предаване "Цветовете на Пловдив"
Войната в Украйна
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: