ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Още неизвестни около пробива под гарата
Автор: Диана Бикова 19:45 / 10.03.2021Коментари (2)12605
©
Техническият проект за пробива под централна гара в Пловдив е готов и е внесен от Национална компания "Железопътна инфраструктура" в община Пловдив за становище, потвърди пред Plovdiv24.bg заместник-кметът по строителство Пламен Райчев.

Той обаче не се внася яснота за съпътстващата инфраструктура, тъй като в документацията е записано, че проектът обхваща единствено подлеза без развръзките в изходите и без съоръжението Бетонен мост. Това означава, че НКЖИ поема финансирането само на тази част. Всичко останало е за сметка на общината.

Автомобилният подлез ще започне да се спуска от кино "Гео Милев“ на бул. "Васил Априлов", ще слезе на около 10 метра дълбочина и ще излезе в южната част на паркинга на магазин "Билла“, ще продължи по "Димитър Талев“ и покрай бившите хали на Кючук Париж ще се влее в бул. "Македония“.

Проектът предвижда да има две платна по 7.50 метра, с по две ленти във всяка посока, средна разделителна ивица 3 метра и два странични тротоара по 0.75 м. Подземното преминаване e ycпopeднo нa cъщecтвyвaщия пeшexoдeн пoдлeз, като са пpeдвидeни cпиpĸи нa мacoвия гpaдcĸи тpaнcпopт, и пpeминaвa пoд бъдeщaтa "Южнa тaнгeнтa".

Строителството ще се извършва с открит способ на бул. "Христо Ботев“. Докато се реализира проектът, трафикът ще минава по ул. "Любен Каравелов“. По искане на районния кмет на "Централен“ Георги Стаменов в бюджета за тази година са предвидени средства за рехабилитация на "Любен Каравелов“ и отсечката от "Христо Ботев“ до Коматевския прелез, тъй като движението на коли ще се насочи натам.

До завършването на тунела под гарата няма да бъде събарян Бетонният мост, гарантират от общината. След това обаче не е ясно как ще бъде осъществявана транспортната връзка между "Централен“ и "Южен“.

Техническият проект е изработен от обединение "Проект Пловдив“ ДЗЗД с участници "Трейс Груп Холд“ АД и "Балкантел“ ООД. Консорциумът беше единственият участник в инженеринговата процедура, обявена от НКЖИ. Обединението предложи цена от 93 314 120 лв. без ДДС, въпреки че посочената от възложителя индикативната стойност беше 79 873 963.39 лв. бeз ДДC. Πробивът под централна гара е част от проект "Развитие на жп възел Пловдив“ на обща стойност 202 млн. лв. без ДДС, ĸoйтo ce финансира по Механизма за свързване на Европа през последния програмен период.

Обществената поръчка за пробива под централната гара Пловдив включва три етапа:

ЕТАП I: Проектиране и подготовка на документи за издаване на разрешение за строеж;

ЕТАП II: Строителство;

ЕТАП III: Получаване на разрешение за ползване на обекта и подготовка на доказателства за получаване на сертификат за оперативна съвместимост.

Техническият проект на подземното съоръжение предстои да се обсъди от Специализирания експертен съвет, в който участват представители на браншовите организации и експлоатационни дружества. Чак след това ще бъде насрочено и представяне пред обществеността на Пловдив.


Още по темата: общо новини по темата: 343
22.11.2024 »
12.11.2024 »
08.11.2024 »
04.11.2024 »
03.11.2024 »
27.10.2024 »
предишна страница [ 1/58 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Продължава да се вихри неразумната идея за пробив под Централна гара, родена от някой недоучен мозък. Проблемът не е в това кръстовище, а малко по на изток. Огромната площ на бившата Сточна гара стои незиползвана от десетилетие, а едно кръстовище на две или три нива на това място, би развързало трафикът както от Запад на Изток, така и от Свер на Юг. Най-мръсното, най-задръстеното кръстовище в града, както и кръстовището с най-мръсен въздух е това на бул. "Цар Борис ІІІ" и бул. "Христо Ботев". Но изводът е ясен, по трудно се проследяват "закопани" пари, отколкото пари "вдигнати на високо". А на авторите на проекта за подеза бих препоръчал "изяжте" си дипломите.
0
 
 
Този супер тъп кмет не вдяна ли, че искаме улици и тротоари, а не басейни...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
Хандбал - подготовка и състезания
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: