Остава ли Пловдив без бетонния мост? Защо кмет и министър се скриха от неудобните въпроси?

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (6)
14:54 / 23.07.2020
18297
Министърът на транспорта Росен Желязков  подписа договора за началото на модернизацията на железопътната линии Пловдив-Крумово и Пловдив-Скутаре, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

Министърът се срещна с кмета на Пловдив Здравко Димитров и с Красимир Папукчийски, директор на НКЖИ.

Очаква се обновяването на ЖП-възела да стартира през есента. Част от този голям проект е и т.н. пробив под Централна гара - Пловдив. С реализацията на проекта ще бъде съборен Бетонният мост в Пловдив. Средствата за модернизирането на железопътните линии Пловдив-Крумово и Пловдив-Скутаре и пробива под Централна гара са по европейски проект на НКЖИ.

Припомняме, че като цяло проектът "Развитие на железопътен възел Пловдив" е на стойност 224 870 976,80 лева, изграждането му обхваща железопътния пръстен около града под тепетата. Той предвижда модернизация на железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникации с осигуряване на габарит за електрифицирана ЖП-линия. Обновяване и усилване на съществуващите съоръжения, както и изграждане на нови на местата на тези, които са с изтекъл жизнен цикъл и недостатъчна носимоспособност.

Планирано е изграждане на пътни надлези на местата на съществуващите автомобилни прелези, закриване на пешеходните прелези и изграждане на пасарелки или пешеходни подлези. Проектирано е и изграждане на шумозащитни съоръжения в зоната на урбанизираните територии. Предвижда се доставка и монтаж на нови маршрутно-компютърни централизации за гара Скутаре.

На срещата бяха поканени само определени медии, а най-четаната в града и други, които си "позволяват" неудобни въпроси, не бяха повикани.

Големият въпрос е защо? В редакцията на Plovdiv24.bg имаме теория! На практика Пловдив е на път да остане без една от най-големите си и важни транспортни връзки.

Става въпрос за бетонния мост. По всичко личи, че държавата няма намерение да поеме построяването на ново съоръжение, на мястото на неотговарящия на изискванията съществуващ мост.

Мостът пада, държавата не е планирала да го построи. На всички ни е ясно, че общината не може на този етап да си позволи да финансира многомилионното съоръжение и по всяка вероятност кметът Здравко Димитров, дълго време след събарянето ще ни лъже относно построяването му, докато свикнем без него, агонизирайки в трафика, в опити да излезем от най-многолюдния район на Пловдив.

Всичко това е в сферата на догадките и предположенията, защото за пореден път си пролича "професионализма" на работещите множество ПР, съветници, протоколчици и прочие некадърници на общинска хранилка и умишлено или не на срещата на кмета с министъра бяха поканени само удобни медии.

Така въпросите останаха незададени!

Виж коментарите (6)

Още по темата (25):
15.02.2025 Зрее недоволство срещу висенето по прелезите в Пловдив
11.02.2025 НКЖИ налива 91.9 милиона лева в Пловдив
19.10.2023 Костадин Димитров пред министър Гвоздейков: Пробив под жп линията на "Пещерско" е решение на задръстванията
13.02.2023 Махат прелезите в Пловдив и повдигат на 15 метра жп линиите с 200 млн.
лева
15.08.2022 Ето чия е била товарната композиция, преминала през Пловдив снощи
15.08.2022 НКЖИ за среднощния влак през Пловдив: Сигналът е подигравка с нас!
Още новини от Новини от Пловдив:
"Паяците" в Пловдив са без почивен ден
Уникален малшанс за собственичка на лек автомобил в Пловдив
Патрулка подгони коне по булевард в Пловдив
Клиника "Медикус Алфа" за починалото дете: Появиха се усложнения
Светкавично укрепиха свлачището на Небет тепе
В пловдивско училище обявиха обучение по японски език


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).