Общо шест авиокомпании ще изпълняват полети от и до Пловдив, като всички те са чуждестранни. Основните дестинации традиционно са Русия, Великобритания и Ирландия. Сезонът продължава до края на месец март. Очакванията са през периода да бъдат обслужени около 40-45 000 пътника. За сравнение - през сезон 2007/08 са обслужени малко над 60 000 пътника. Спадът през тази зима се дължи главно на отлива на английски туристи поради комплекс причини от глобално и местно естество.
Екипът на Летище Пловдив ЕАД за поредна година е в готовност да предложи адекватно обслужване и на всички авиокомпании решили да пренасочат полетите си поради лоши метеорологични условия на столичното летище. Въпреки сертифицирането на система за инструментално кацане от категория IIIa на Летище София през октомври, която позволява приземяване при 200 м. хоризонтална видимост, вече на няколко пъти през започналия есенно-зимен период Летище Пловдив обслужваше пренасочени поради мъгла полети. Това се дължи на факта, че освен наземното аеронавигационно оборудване сертифицирани по съответната категория следва да бъдат също и въздухоплавателното средство както и пилотите му. Доказателство за нивото на предоставяните от Летище Пловдив услуги е одобрението му от страна на Луфтханза и Суис Интернешънъл като тяхно резервно летище в България. С това двете авиокомпании се присъединяват към списъка на всички български и голяма част от чуждестранните превозвачи изпълняващи редовни полети до страната ни.
С цел непрекъснато подобряване на качеството на продукта си, преди началото на сезона, Летище Пловдив ЕАД инвестира около 2 милиона лева в закупуване на нова техника за наземно обслужване. Специализираното оборудване е по осем различни позиции и се доставя поетапно. До края на месец декември ще бъдат финализирани доставките по шест от позициите.
Основен приоритет на мениджърския екип на дружеството са процедурите по изграждане на нов терминал на Летище Пловдив. Вече са проведени процедурите за избор на изпълнител на работен проект, както и на надзор по проектирането. Предстоят процедурите по избор на строителна компания, както и на надзор по строителството. Амбицията е терминалът да бъде изграден до края на месец юни 2009 г. Паралелно с това ГД ГВА провежда процедури по избор на изпълнители за удължаване с ½ на съществуващия перон, както и за изграждане на обществен паркинг пред бъдещия нов терминал.
На фона на общата икономическа криза Летище Пловдив ЕАД не само не намалява броя на персонала си, а напротив осигурява нови работни места. За периода на чартърната програма са назначени нови 39 служители. Запазени са всички действащи социални договорености по КТД.