Ситуацията е неприятна, защото мястото на децата е в училище, но такова е положението и сме длъжни да се съобразим, коментира зам.-кметът с ресор "Образование, бизнес развитие и европейски политики“
Стефан Стоянов за
Plovdiv24.bg. "Случва се за трети път, така че се приема по-хладнокръвно и от родителите, и от учителите", добави той. Според Стоянов, системата е доста по-подготвена от първото затваряне. А и комуникацията между децата не е спирала, особено при по-големите.
Стефан Стоянов отбеляза за сетен път, че пловдивските училища са добре подготвени за такива ситуации. "Имаме добре развита система. Шест години вече работим много усилено по дигитализация и модернизация на учебния процес – облачни технологии, онлайн платформи, онлайн ресурси, за което и МОН се включи много активно през последните две години“, добави той.
В Пловдив над 12% от учителите в училищата са сертифицирани да работят с облачни технологии. Това създава една общност, която работи сама за себе си, твърди ресорният кмет.
Община Пловдив ще продължи да подкрепя цялата тази система с осигуряване на техническа помощ за модернизация. Но технологиите не са създадени за онлайн обучение, а за да модернизират системата, смята
Стефан Стоянов. "Разбира се те помагат, когато има онлайн обучение, но това трябва да е за кратко и временно.
Технологиите трябва да се случват в училищата“, добави Стоянов.
Той отбеляза още, че общината продължава да работи и за въвличането на родителите в този процес, за да имат те яснота какво се случва виртуално и физически в класните стаи.
"Хубавото е, че Пловдив е абсолютен лидер. Имаме десетки училища, които водят класациите на страната и не само в страната по отношение на онлайн обучението“, добави зам-кметът.