Отговор от КЕВР изуми пловдивчанка
Читателка на Plovdiv24.bg е имала неприятно изживяване в началото на месеца. Даваме й думата сега:
Слънчев трети ден на новата година в Пловдив. Събуждам се с идеята да мина през банята, и понеже съм в отпуск, да излезем някъде. Изненада! Вода няма!
Звъня на телефона на ВИК Пловдив и питам какво се случва:
"Подмяна на водомерен възел и до 2 часа следобед няма да имате вода"
"Т.е. не е авария?" - затвърждавам подозренията си аз.
"Не, госпожо.."
"Къде има сложена информация, че ще има такова спиране?"
"Не мога да ви кажа..."
"Кой е отговорен за уведомяване на хората?" и напомням, че успяват всеки месец да лепят на всеки вход бележка на коя дата ще отчитат водомерите, но не и че ще ни спрат планово водата!
"С днешна дата ви уведомяваме..."
Да съм пуснела питане на сайта им. Благодарих за информацията и обясних, че ще си търся правата в КЗП.
Вече на сайта на КЗП си представих как пускам сигнал и след месец ми отговарят, че не е от тяхната компетенция. И се питам - а в чия е? И така стигнах до Комисията за енергийно и водно регулиране. С които проведох следния разговор по повод задължението да уведомяват клиентите си:
"Тази информация не е заложена никъде като изискване... следва сайта или чрез медиите да бъдат уведомени потребителите. Но на входа бележка или SMS - не се случват тези работи"
"Т.е. аз трябва всеки ден да започвам деня си с проверка на сайтовете на ВиК и Електроразпределение, за да знам дали ще имам днес ток и вода?"
"Грубо казано - така излиза..."
Поне оценявам искреността!
Все пак смятам да пусна официално питане към ВиК по какъв точно начин сме били уведомени - ако е на сайта, кога е публикувано, ако е в медиите - кои медии. Не могат да ме убедят, че в ерата на комуникациите е толкова нагло да искаш доставчик на основна услуга като вода да те информира за нещо повече от това, че иска от теб пари!