"На 23 септември 2003 година Асоциация "Приятели на железопътния транспорт" подде съвместна инициатива с община Пловдив и заместник-кметът на града Константин Писков за възстановяването на Детското влакче", заяви Владимир Миневски, който е главен координатор на проекта към Асоциация "Приятели на железопътния транспорт".
"Ремонтът бе извършен от Транспортно строителство, като те направиха железния път и прилежащата инфраструктура. Локомотивно депо възстановиха локомотива, а вагоно-ремонтно депо ремонтираха вагоните", допълни още Владимир Миневски.
Цялото пътуване с влакчето е с продължителност 20 минути в двете посоки. Проекта за ремонта е направено от инж. Петко Палазов. Основната част от ремонтните работи са движени от Ангел Есев. В момента е назначен експлоатационен персонал - двама дежурни по гара, ръководител движение, началник влак и двама машинисти.
През почивните и празничните дни влакчето ще се движи по цял ден, а в работни дни - следобед. При допълнително голям интерес от страна на групи от училища и детски градини ще се назначават извънредни влакове. Заедно с ремонта на детската железница е извършен и ремонт на прилежащият парк. Поставени са нови пейки, отремонтирани са всички алеи и пътеки и е подновено озеленяването на парка.
"Първата детска железница в България е направена в Кърджали през 1973 година, а в Пловдив Детската железница е уникална с това, че се движи през хълмист живописен терен с множество изкуствени съоражения - мост, тунел - 50 метра, и естакада дълга 125 метра под формата на цифрата 6", добави Миневски.
Още по темата (28): | |