Несъгласие с нови изисквания при поставяне на билбордовете на ключови места в града под тепетата отложи гласуването на Наредба за реда за поставяне на рекламно - информационни елементи и за рекламна дейност на територията на община Пловдив, предаде репортер на
Plovdiv24.bg. Тя се отлага за първата сесия на местния парламент през февруари, а дотогава специална комисия ще разгледа предложенията и съображенията на местния бизнес за намиране на допирна точка.
"Дали ще приемем наредбата, или не не е най-важното. Време е да въведем някакъв ред, дори сме закъснели", коментира кметът
Иван Тотев. "Разбираме, че е бизнес, че трябва да се печелят пари, но трябва да има ред и от тази година започваме да го налагаме". Голямата цел е Пловдив да посрещне 2019-та година с един по-естетизиран вид.
Отложената наредба предвиждаше паната и билбордовете да се поставят така, че да не пречат и да застрашават безопасността на движението по улиците, да не закриват или наподобяват с форма, символи и цветове пътни знаци; да отговарят на нормите за безопасност, да са изработени от трайни материали, устойчиви на вятър, дъжд и други атмосферни условия; да не затрудняват достъпността и проходимостта на градската среда; да не препятстват нормалното ползване на сгради, съоръжения на техническата инфраструктура, както и на други обекти или елементи.
Предвидена е забрана за поставянето им на разстояние минимум 15 метра преди улици от първостепенната мрежа и на 10 метра от второстепенната такава, както и на 3 метра след кръстовище. В проектонаредбата е предвидено и създаване на зона с режим за поставяне на рекламни елементи.