"Пробивът на "Тракия" към центъра на града трябва да започне още догодина. Вече съм заявил в общинския бюджет за 2010-а първите милион и половина лева", категоричен беше районният кмет
Гиньо Матев пред репортер на
Plovdiv24.bg след състоялата се днес кръгла маса по темата.
Два варианта за пряката връзка обсъдиха архитекти, еколози и жители на района. На повече от двайсет години, официално разписан от пловдивския кмет през 1999-а, е проектът за продължението на ул. "Проф. Цветан Лазаров", която да свързва зона А-12 с бул. "Санкт Петербург". В момента улицата е без изход и обрасла с растителност, а продължи ли се, ще стига до стадион "Локомотив". Новият вариант предвижда при връзката със "Санкт Петербург" улицата да направи S-образно движение и да излезе на светофара пред "Ескалибур".
Много мнения "за" и "против" събраха и двата варианта. При план "А" биха се насъбрали наблизо два светофара, би се случило спиране, потегляне, пак спиране - и пак много газове и задръстване на движението. При втория вариант идващият от "Тракия" спокойно би могъл да завие надясно ли наляво. Ще има пряка връзка през ул. "Лев Толстой" към бул. "Мария Луиза". Изпълнението и на двата варианта приеха за най-уместно всички участници в дискусията.
"Два входа има сега към "Тракия". За да влезеш, трябва да минеш или през SPS-а, или през Мебелната къща. И двете места са изключително натоварени. Ако отпушим района по средата с "Проф. Цветан Лазаров", около десет хиляди автомобила всекидневно ще облекчат пътя си с около два и половина километра на отиване и на връщане, тоест с пет километра", обясни кметът и продължи пресмятанията, според които общо биха се спестили 50 хиляди километра, а и значително количество гориво.
"Знаете ли колко вредни емисии не биха замърсили допълнително въздуха, а и колко време ще се спести на хората?" - продължи да изтъква ползите от продължението на улицата Матев.
Приетият комбиниран вариант ще е по-скъп, но ще реши важен социално-комуникационен проблем. Общината ще трябва да се бръкне и да даде необходимите средства от бюджета, защото Европа не дава пари за градски пътища. За да се направи новото трасе, ще има изсичане на растителност. Близо 60 на сто от садените преди повече от 70 години дървета и без това били болни, имало и много саморасляци. Въпреки това
Гиньо Матев обеща: "Ако се наложи да отсечем 100 дървета, още преди това ще засадим 200."