Бивши и настоящи ученици от ПГХТТ: | виж още |
|
Училището има трайно установени традиции в работата по различни проекти, както и в организирането на различни извънкласни дейности. Това го превръща в истински желана територия за учениците, които се радват на подкрепата на учителската и родителска общности, смятат от ПГХТТ.
Клуб "Млад журналист" се ръководи от Донка Радева - преподавател по история и цивилизация. Нейните възпитаници като действащи репортери ще отразят събитията, предвидени в програмата на семинара "Иновативни практики за развитие на гражданските компетентности на учениците и родителите".
Младите журналисти ще помогнат на организаторите в подготовката на съобщението до медиите. Същевременно с това те ще подготвят и репортажи за училищните медии - вестник и радио, в които по традиция активно се проследяват важните събития в ПГХТТ.
Ръководители на клуб "Медиатор" са педагогическият съветник Дамянка Карналова и преподавателят по философия Нина Стоенчева. Под тяхно наставничество гимназистите ще представят пред участниците в семинара някои български, турски и ромски традиции и обичаи, за които предварително са провели проучване.
За опознаването на ритуалите учениците са получили подкрепата на своите родители, които активно са участвали в осигуряването на костюми, вещи и ястия, характерни за различните етноси.
Познаването на различните етнически групи в България, характерния им начин на живот, облеклото и традициите са начин да се възпитават децата в дух на толерантност. Интеркултурното образование дава възможност на учениците да се докоснат до различието и да го разберат, а това ще доведе до по-пълноценно общуване по между им, при което различието няма да е бариера, а мост.
Това е и начинът да се преодоляват конфликтите на етническа основа в нашето общество, да се насърчи и подпомогне формирането на личности с активна гражданска позиция, подчертаха от ПГХТТ - Пловдив.
Подобни дейности напълно съвпадат с целите на проекта " The Social Capital School" - в системата на училищното образование да се включат всички "активни играчи" - учители, родители и доброволци. По този начин ще се подкрепи новата концепция за неформалното и самостоятелното обучение за сътрудничество в областта на нестопанската, доброволческа дейност, социалното включване, активното гражданство, човешкия и социален растеж. На практика училището използва активно своя огромен "социален капитал", за да повлияе на гражданското, социалното и културно образование.
Работната среща по проект " The Social Capital School" в Пловдив, днес, 26 април, е предназначена за преподаватели в начални и средни училища и за родители на учениците в тях. Целта на обмена на идеи е да се представят нови подходи за развитие на гражданските компетентности на учениците и техните близки.
По време на семинара ще бъдат разгледани добрите практики на български организации, ще има презентации на локални и национални дейности, в които са били ангажирани преподаватели и родители, както и реализирането на програми, в които доброволци, родители и учители заедно да се грижат за възпитаването на децата.