ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
ПП-ДБ: Прекратяването на договорите с превозвачите няма да сложи край на агонията с частния градски транспорт | ||||||
| ||||||
Проблемът: Крайният ефект от решението на кмета да прекрати договорите с превозвачите ще е не да прекратим агонията с частните превозвачи, а да я удължим с още над 10 години. Вторичният ефект ще е "убиването“ на общинското дружество Екобус и възможността да имаме общински градски транспорт. Досега на думи се следваше планът да се подготви общинското дружество Екобус и когато изтече договорът с частните превозвачи през 2028 г. да има възможност Екобус да поеме линиите и да се мине към общински градски транспорт. Сега обаче кметът, също като предшественика си Димитров при казуса с почистването на р. Марица, създаде сам спешна ситуация, за да се постигнат две неща: Да се прескочи конкурентната тръжна процедура по ЗОП и чрез пряко договаряне да възложи градския транспорт на избран от него превозвач. Особеност е, че този риск е директно създаден от кмета и по същество се постига заобикаляне на закона в ущърб на принципа на конкурентност. След като изтече тази спешна мярка след една година, Екобус няма да е готово да поеме линиите, защото не разполага с автобуси и изградено депо. Това развързва ръцете на кмета да проведе нова обществена поръчка за линиите от градския транспорт и да се обвържем с частни превозвачи за още 10 години. Така вместо да приключим с агонията частен градски транспорт през 2028 г., ще я удължим най-малко до 2035 – 2036 г. Нови частни превозвачи ще поемат контрол върху градския транспорт, оставяйки Екобус в забрава. Ако това стане, общинското дружество няма да успее да се наложи като превозвач, което ще подкопае желанията на пловдивчани градският транспорт най-накрая да е общински. Ако кметът бе изчакал до края на договорите с превозвачите, Екобус щеше да има време до 2028 г. да се подготви и да поеме всички линии още през 2028 г. Сега времето му за подготовка умишлено се съкращава от четири на една година, което го поставя в категорична невъзможност да се справи. Бездействието на Община и Общински съвет: Мина една година от началото на мандата на сегашното управление. През тази една година ние не видяхме желание и действия от страна на администрацията и мнозинството в Общински съвет в посока общественият транспорт на Пловдивчани да стане общински. Припомняме, че в предизборната кампания на почти всички кандидати, със сигурност на кмета Димитров, общественият транспорт беше заложен като основен приоритет. Следва да отбележим, че дори и след тази гръмко оповестена "промяна“, няма да има особена разлика със сегашната ситуация. След прекратяването на договорите от 2016 г. линиите в голямата си част са възложени на досегашните си превозвачи с единствената разлика за линиите 17 и 113. Междувременно кандидатстването на общината с проекта по "Развитие на регионите“ се превърна във формален повод за отказ на мнозинството да подкрепи предложение на групата на ППДБ в общинския съвет да се заделят средства за проектиране на депото за зареждане на електробусите на "Екобус“. Предложението ни беше отхвърлено. Комбинацията от тези фактори, съчетано и с факта, че позицията на заместник-кмета по транспорта беше освободена наскоро и към настоящия момент все още стои незаета, ни дава основание да определим общинския градски транспорт на Пловдив като най-сериозният политически проблем, пред който сме изправени и за чието решаване е необходимо да се положат повече усилия както от Общински съвет Пловдив, така и от кмета на общината и ръководството на "Екобус“. Какво предлагаме? Докато тече спешната мярка от 1 г., през което време кметът ще разпише договор с частен превозвач, да се работи приоритетно по подготвянето на Екобус в работещо предприятие, което да поеме градския транспорт. Кметът на община Пловдив следва спешно да потърси финансиране от държавата или европейска програма за закупуването на автобуси и изграждането на транспортно депо. Ако времето от 1 г. не е достатъчно, законът дава възможност да се удължи периодът с още една година, което време да се използва приоритетно за “събуждането" на Екобус. Ако не поемем в тази посока, рискуваме да нямаме достатъчно време Екобус да бъде подготвено да поеме обществения транспорт и да пуснем нова поръчка по ЗОП, което да подари за още 10 г. транспорта на пловдивчани в частни ръце. Апелираме кмета на Пловдив и администрацията да поемат отговорност за обещанията си от предизборната кампания и да дадат на пловдивчани така очаквания общински транспорт с нужното високо качество. Заключение: Категорични сме, че предсрочното прекратяване на договорите вместо да изпише вежди, ще избоде очи и може да се разглежда като стратегическа грешка за бъдещото развитие на градския транспорт в Пловдив, въпреки че сега изглежда като позитивно действие на кмета. Последствията ще бъдат негативни. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1113 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/186 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявиха официално колко е населението на България
15:39 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Златна 2025 година за пет зодии
14:55 / 27.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Тя се завърна
16:52 / 27.11.2024
Няма да ни се размине, НИМХ потвърди официално прогнозата
10:35 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5762) | 58% | |
Не (3192) | 32% | |
Не мога да преценя (942) | 10% |