ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
ПП-ДБ: Прекратяването на договорите с превозвачите няма да сложи край на агонията с частния градски транспорт
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:33 / 14.10.2024Коментари (0)3347
© Plovdiv24.bg
Прекратяването на договорите с превозвачите няма да сложи край агонията с частния градски транспорт, а ще я удължи с още над 10 години, смятат общинските съветници от Продължаваме Промяната - Демократична България в Пловдив. Вторичният ефект ще е "убиването“ на общинското дружество Екобус и възможността да имаме общински градски транспорт, твърдят още те.

Проблемът:

Крайният ефект от решението на кмета да прекрати договорите с превозвачите ще е не да прекратим агонията с частните превозвачи, а да я удължим с още над 10 години. Вторичният ефект ще е "убиването“ на общинското дружество Екобус и възможността да имаме общински градски транспорт.

Досега на думи се следваше планът да се подготви общинското дружество Екобус и когато изтече договорът с частните превозвачи през 2028 г. да има възможност Екобус да поеме линиите и да се мине към общински градски транспорт.

Сега обаче кметът, също като предшественика си Димитров при казуса с почистването на р. Марица, създаде сам спешна ситуация, за да се постигнат две неща: 

Да се прескочи конкурентната тръжна процедура по ЗОП и чрез пряко договаряне да възложи градския транспорт на избран от него превозвач. Особеност е, че този риск е директно създаден от кмета и по същество се постига заобикаляне на закона в ущърб на принципа на конкурентност. 

След като изтече тази спешна мярка след една година, Екобус няма да е готово да поеме линиите, защото не разполага с автобуси и изградено депо. Това развързва ръцете на кмета да проведе нова обществена поръчка за линиите от градския транспорт и да се обвържем с частни превозвачи за още 10 години. Така вместо да приключим с агонията частен градски транспорт през 2028 г., ще я удължим най-малко до 2035 – 2036 г.

Нови частни превозвачи ще поемат контрол върху градския транспорт, оставяйки Екобус в забрава. Ако това стане, общинското дружество няма да успее да се наложи като превозвач, което ще подкопае желанията на пловдивчани градският транспорт най-накрая да е общински.

Ако кметът бе изчакал до края на договорите с превозвачите, Екобус щеше да има време до 2028 г. да се подготви и да поеме всички линии още през 2028 г. Сега времето му за подготовка умишлено се съкращава от четири на една година, което го поставя в категорична невъзможност да се справи.

Бездействието на Община и Общински съвет:

Мина една година от началото на мандата на сегашното управление. През тази една година ние не видяхме желание и действия от страна на администрацията и мнозинството в Общински съвет в посока общественият транспорт на Пловдивчани да стане общински. Припомняме, че в предизборната кампания на почти всички кандидати, със сигурност на кмета Димитров, общественият транспорт беше заложен като основен приоритет.

Следва да отбележим, че дори и след тази гръмко оповестена "промяна“, няма да има особена разлика със сегашната ситуация. След прекратяването на договорите от 2016 г. линиите в голямата си част са възложени на досегашните си превозвачи с единствената разлика за линиите 17 и 113.

Междувременно кандидатстването на общината с проекта по "Развитие на регионите“ се превърна във формален повод за отказ на мнозинството да подкрепи предложение на групата на ППДБ в общинския съвет да се заделят средства за проектиране на депото за зареждане на електробусите на "Екобус“. Предложението ни беше отхвърлено.

Комбинацията от тези фактори, съчетано и с факта, че позицията на заместник-кмета по транспорта беше освободена наскоро и към настоящия момент все още стои незаета, ни дава основание да определим общинския градски транспорт на Пловдив като най-сериозният политически проблем, пред който сме изправени и за чието решаване е необходимо да се положат повече усилия както от Общински съвет Пловдив, така и от кмета на общината и ръководството на "Екобус“.

Какво предлагаме?

Докато тече спешната мярка от 1 г., през което време кметът ще разпише договор с частен превозвач, да се работи приоритетно по подготвянето на Екобус в работещо предприятие, което да поеме градския транспорт. Кметът на община Пловдив следва спешно да потърси финансиране от държавата или европейска програма за закупуването на автобуси и изграждането на транспортно депо. Ако времето от 1 г. не е достатъчно, законът дава възможност да се удължи периодът с още една година, което време да се използва приоритетно за “събуждането" на Екобус.

Ако не поемем в тази посока, рискуваме да нямаме достатъчно време Екобус да бъде подготвено да поеме обществения транспорт и да пуснем нова поръчка по ЗОП, което да подари за още 10 г. транспорта на пловдивчани в частни ръце.

Апелираме кмета на Пловдив и администрацията да поемат отговорност за обещанията си от предизборната кампания и да дадат на пловдивчани така очаквания общински транспорт с нужното високо качество.

Заключение:

Категорични сме, че предсрочното прекратяване на договорите вместо да изпише вежди, ще избоде очи и може да се разглежда като стратегическа грешка за бъдещото развитие на градския транспорт в Пловдив, въпреки че сега изглежда като позитивно действие на кмета. Последствията ще бъдат негативни.


Още по темата: общо новини по темата: 1113
24.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
предишна страница [ 1/186 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Голяма авария в източната част на Пловдив
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
Бюджет 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5762) 58%
Не (3192) 32%
Не мога да преценя (942) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: