© | | Работници довършват постаментите пред централния вход, върху които сред цветя ще бъдат вградени часовник и емблемата на панаира. | 3612 изложители от 46 държави са заявили участие в Международния технически панаир месец преди откриването на деловата проява, която ще стартира на 24 септември в Пловдив. 2281 е броят на чуждестранните компании, с 4% повече от миналата година, а общият ръст на фирмите засега е 2% спрямо ЕСЕН 2006. С 10% е нараснал размерът на ангажираните експозиционни площи, а при чуждестранните изложители - с 22%. Германия, при чието председателство на ЕС България бе приета за член на Общността, е страна партньор на 63-ия Международен технически панаир.
За първи път проявата ще има и регион партньор. Това е Големият регион, който е разположен в историческото сърце на Европейския съюз и обединява провинциите Саарланд и Райнланд-Пфалц (Германия), Лотарингия (Франция), Валония (Белгия) и Великото херцегство Люксембург, както и френската и германската общности на Белгия.
Той обхваща територия от 65 401 кв. км. с население 11.3 милиона и дава 3% от брутния вътрешен продукт на ЕС. Представянето на Големия регион е част от политиката на Международен панаир Пловдив за активизиране на междурегионалните контакти, на които е определена водеща роля в интегрирането на новите държавите членки в ЕС. За да се отговори на големия интерес към ЕСЕН 2007 и да се създаде по-добра среда за работа на изложителите и посетителите, в момента се извършват ремонти на територията на целия комплекс. По тях работят 25 строителни фирми.
Оформяме новата европейска визия на изложбения център, заяви изпълнителният директор на Международен панаир Пловдив Георги Гергов.
Изграждат се нови открити експозиционни площи с размер близо 9 000 кв. метра до 12-а, 18-а, 4-а и 25-а палата и върху езерото, което ще бъде покрито със специална конструкция. В тези зони се правят и нови тоалетни. 25-а палата, която не е използвана през последните 10 години, се обновява и отново ще бъде пълна с щандове.
Основно се ремонтира 23-а палата, където не са правени сериозни поправки от 14-15 години. Там се подменят настилки, инсталации, остъкляване. Заради "Автомобилен салон" се създава нов шоурум до касите. На ЕСЕН 2007 участват 82 дистрибутори на автомобили, които са наели площ със 17% повече от миналата година, и така автосалонът се нареди на 3-о място сред 10-те специализирани изложби. Еспозиционната зала остава постоянна.
10-а палата се боядисва, а на 8-а се поставя нов цокъл. Фасадата и колоните на главния вход се облицоват с българския камък травентин. В зелените площи пред подлеза вече се правят постаменти, върху които сред цветя ще бъдат вградени часовник и емблемата на панаира.
Тя ще стои и върху новите врати на изложбения комплекс. Монтира се специално осветление около него. Поръчани са нови стълбове за билбордовете и местата им ще се променят, за да се впишат хармонично в облика на цялото пространство, обхващащо отсечката от бул. "Цар Борис III Обединител" между бул. "Марица" и бул. "България". По проект, одобрен от общината, се реконструира подлезът. Там се поставят нови каменни облицовки и настилки, оформят се билетен и информационен център, офиси за туристически услуги. Алеите на централния парк се покриват с червен асфалт по немска технология. Скулптура от месинг ще пресъздаде шадравана от времето на Първото българско изложение през 1892 година. Той се възстановява по части от оригинала и по снимки. Преаранжират се зелените площи в трите парка - „Монако", „Обрейков" и „Централен", и се монтира подземно капково напояване. Централният вход, парковете и подстъпите към палатите се свързват в цялостна архитектурна композиция. Нейният дизайн ще придава по-представителен вид на фасадата и входното пространство на панаирния комплекс. Сегашните подобрения не са включени в периметъра на основната реконструкция, която ще започне през есента, те ще се запазят и след нея. |