ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Парафираха сделката за "Градски транспорт" | ||||||
| ||||||
48 млн. лв. ще се инвестират в предприятието и в икономиката на Пловдив, заяви Чавдар Марев. Автопаркът ще бъде обновен с 60 автобуса и 65 тролейбуса. Половината от тях ще бъдат пуснати по линиите в срок от една година, а останалите – в края на втората година след официалното подписване на договора. Всички ще бъдат с двигатели, отговарящи на стандарта ЕВРО2, за да се избегне замърсяването на въздуха. 35% от новите превозни средства ще имат платформи за инвалиди. GPS-система ще следи за спазването на разписанието. Ще бъдат открити 300 нови работни места и те ще станат общо 600, за да се съкратят интервалите на движение по линиите. Цялата инвестиция трябва да бъде реализирана в срок от 5 г., през това време акциите ще останат заложени в ПОАП като гаранция за изпълнение на ангажимента, каза Чавдар Марев. Така се обезпечават бъдещи неустойки, предвиждат новите промени в Закона за приватизация и следприватизационен контрол. В договора за “Градски транспорт” е предвидена неустойка в размер 35% от обещаната, но ненаправена инвестиция, и ипотека върху имоти. 700 000 лв. от цената на акциите, която е общо 2.8 млн. лв., купувачът трябва да внесе при подписването на договора, а останалата част – на равни вноски в продължение на 3 години. За това е предоставена банкова гаранция. Купувачът поема ангажимент да погаси и дълговете на предприятието – около 4 млн. лв., от които повечето са неплатени заплати на персонала. Финалните преговори по сделката продължиха повече от 2 месеца, за да се прецизират всички клаузи и да се избегне възможността от субективно тълкуване на договора, обясни директорът на ПОАП. Така се гарантират интересите на общината, а и на всички 200 000 пловдивчани, които ползват услугите на “Градски транспорт”, добави той. Не са били дискутирани основните параметри – цена, инвестиции, работни места, предмет на дейност, и те остават такива, каквито са записани в решението на Общинския съвет от 23.03.2006 г. Освен вложенията и цената на акциите, то фиксира запазване на 600 работни места за срок от 4 г. и на предмета на дейност за 10 години. С тази успешна сделка “Градски транспорт” бе спасен от фалит, а Пловдив – от разпадане на транспортната схема поради пълно амортизиране на автобусите и тролейбусите. Избраният купувач “Хеброс бус” е с доказан опит, тъй като обслужва линията до София, няколко маршрута в Пловдив и построи новата автогара “Родопи” в града. Екипът на ПОАП, който подготви продажбата на “Градски транспорт”, показа, че общественият интерес може да бъде максимално защитен при приватизацията, ако се търси висока цена, добър инвеститор и стабилни гаранции за изпълнение на неговите ангажименти, коментира директорът на агенцията Чавдар Марев. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 19.11.2006 г.
0
Aнонимен
на 16.11.2006 г.
0
За чист ПЛОВДИВ
на 16.11.2006 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявиха официално колко е населението на България
15:39 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Златна 2025 година за пет зодии
14:55 / 27.11.2024
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Тя се завърна
16:52 / 27.11.2024
Няма да ни се размине, НИМХ потвърди официално прогнозата
10:35 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5769) | 58% | |
Не (3195) | 32% | |
Не мога да преценя (942) | 10% |