Педагози на ПУ проведоха обучение, посветено на внедряването на СТЕМ/СТЕАМ проекти
Обучение, посветено на внедряването на СТЕМ/СТЕАМ проекти в училищното образование, проведе Педагогическият факултет на Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". То бе насочено към университетските преподаватели, образователни експерти и учители от началния и гимназиален етап – всички, обединени от стремежа за придобиване на практически опит с дигиталните технологии, търсене на ефективна методология за разработване на проектно-базирани задачи, дизайнерско мислене и преподаване на умения от 21-ви век. Обучението включваше стратегии за активно учене, работа с различни материали – както цифрови, така и аналогови, и завърши със съвместно разработване на практически план за внедряване на СТЕМ/СТЕАМ проект в училищното образование, съобщиха от факултета.
Водещ на обучението бе Меглена Запрева - експерт по разработване на STEM /STEAM учебни програми и стипендиант на комисията Фулбрайт, която представи иновативни методи за интегриране на науката, технологиите, инженерството, изкуствата и математиката в училищното образование. Запрева има осемгодишен опит в разработването и прилагането на подобни проекти в ежедневната ѝ работа с ученици от начален и прогимназиален курс в Ню Йорк.
Освен фокус в интегрираното обучение бе насърчаване на учениците да се занимават с проблеми, пресичащи границите на учебните предмети и разглеждат сложни взаимовръзки, в процеса на което участниците преосмислиха важността на развитието на уменията на 21-ви век като критично мислене, креативност, комуникации и сътрудничество.
Специално внимание бе отделено на развитието на дигитални и инженерни умения във всеки етап от предучилищното и училищното образование, като участниците се включиха в практически занятия по програмиране и строене на роботи. Това им позволи да приложат на практика наученото и да видят как могат да ангажират своите ученици с реални технологични предизвикателства, подчертават от Педаготическия факултет.
Обучението включваше и симулация на училищна експедиция, която демонстрира как учениците могат да бъдат въвлечени в изследователски проекти, комбиниращи различни учебни предмети и практически дейности.
Събитието даде възможност на специалисти от различни предметни области и различни образователни институции и факултети на университета да дискутират свободно и да обменят идеи, насочени към планирането на проектни задачи, решаващи автентични проблеми и предизвикателства.