ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пешеходна зона ли? Никой не казва какво се случва и защо
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:24 / 01.07.2021Коментари (3)6854
За голям проблем около площадното пространство между подлеза на "Тракарт" и Епископската базилика сигнализира читателка на Plovdiv24.bg. Даваме й думата сега:

"Уважаема редакция, пиша от името на живущите и наемателите на търговски обекти, намиращи се на гореспоменатото пространство.

Обнадеждена от светкавичната реакция за спиране на ремонта на катедрала "Св. Лудвиг" след публикация за нередност във вашата медия, искам да помоля за съдействие и публичност за още една нередност, свързана с църковните имоти.

На 18.04.2021 след дългогодишен ремонт бе открита Голямата базилика. Като част от този проект бе и реконструкцията на т. нар. "ухо“ на бул. "Княгиня Мария Луиза" и част от "Цар Борис III Обединител", като бе премахнат общинският паркинг. Той бе превърнат в добре оформена пешеходна зона и зона за отдих с фонтани, градинки и пейки. Бе поставен стопер за ограничаване на достъпа до пешеходното пространство.

Дворът на католическата катедрала, който е непосредствено до новооформения площад, остана да функционира като платен паркинг, обозначен с табела "Платен паркинг“. На него паркират не само коли, обслужващи сградата /справка снимковия материал/, но и други превозни средства.

На час през площадното пространство преминават повече от 30 превозни средства, особено в пикови часове. Стоперът не функционира, вследствие на което оформената като пешеходна зона се превърна в паралелна на "Цар Борис III Обединител" улица.

Движението по нея не е подчинено на никакви правила, липсват знаци, регламентиращи достъпа и движението. Няма маркировка, допустима скорост, предимство и т.н. Това е сериозна предпоставка за пътнотранспортни произшествия, потокът от коли до гореспоменатия паркинг през пешеходна зона е непрестанен и това затруднява безопасното преминаването на пешеходците.

Тук човек се чувства по-скоро на пътното платно, отколкото на площадно пространство, обслужващо един от най-значимите туристически обекти на града – Епископската базилика.

Освен това ние като живущи на бул. "Цар Борис III Обединител" 93 и наематели на търговски обекти се оказахме без тротоар пред входната си врата и търговските обекти. Във всеки един момент, излизайки от дома си, можем да налетим на превозни средства, някои от които се движат с висока скорост.

Търговските обекти, намиращи се в това пространство, не могат да бъдат спокойни за клиентите, напускащи магазините, тъй като те също се натъкват на коли, микробуси и т.н. Цялата зона е особено опасна за малки деца, които не очакват преминаването на коли в този очевидно“ пешеходен район. Излизайки от подлеза, много често гражданите се натъкват на превозни средства неочаквано.

Не на последно място върху пешеходното пространство непрекъснато има паркирани коли. За съжаление плочките са вече нацапани с масло, а няма да се учудим и в най-скоро време и да бъдат изпочупени, защото много често преминаващите коли са и доста тежки. Част от ограничителните колчета при входа от улица "Патриарх Евтимий“ са бутнати от невнимателни шофьори или по-габаритни превозни средства.

Сигнализираме ежедневно органите на реда за тези нередности, но при разговор с тях ни бе обяснено, че те са безсилни поради липсата на знаци и те също са констатирали, че районът е особено опасен за пешеходци и посетители на новия обект.

Трябва ли нещо да се случи, за да се реши проблемът за безопасното преминаване на пешеходци през очевидно пешеходна зона?

Разполагаме с богат снимков материал, доказващ, че в това пространство влизат коли, които не принадлежат само на наематели и домуващи в района, които Общината бе обявила, че бъдат допускани при стартиране на ремонта".

Припомняме, че медията ни е писала за казуса неведнъж. Ето какво ни казаха от Общината в началото на настоящата година.


Още по темата: общо новини по темата: 224
21.11.2024 »
21.11.2024 »
21.11.2024 »
21.08.2024 »
06.04.2024 »
22.02.2024 »
предишна страница [ 1/38 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Там е разграден двор,всякакви коли атакуват пешеходците,които както могат се спасяват!
на 01.07.2021 г.
+1
 
 
Винаги съм се учудвала как през тази уж пешеходна зона не спират превозни средства от всякакъв вид!Е,рейс не съм видяла,но се получава така,че на този уж тротоар трябва да имаш очи и на гърба!
+2
 
 
Много е гадно!Има толкова общински служби дето само ги има!Смея да твърдя, в тези служби работят и свестни хора, ама повечето са неграмотници и разбойници!!Реда трябва да се спазва и първи да са органите на реда!От полицията ги мързи да гледат!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Бюджет 2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
ДЮШ на ВК Марица
Борба за влияние в Близкия Изток
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5381) 59%
Не (2928) 32%
Не мога да преценя (869) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: