ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пловдив е лидер в културния туризъм в България за 2015-а
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:08 / 23.10.2015Коментари (0)2133
©
Повече от три пъти са се увеличили посетителите на Пловдив с цел културен туризъм, сочи изследване на екип от учени на Пловдивски университет "Паисий Хилендарски". Данните на НСИ обхващат последните 3 години и показват покачване от 9% през 2013 г. до 34% за тази година при българските туристи, което е с 10% над европейските нива. 

С този резултат Пловдив се нарежда на първо място в страната по брой туристи, които посещават България с основна цел - култура. В същото време ръстът на туристите за първите 8 месеца на 2015-а година вече е над 6%, на фона на общия спад на туристическия поток в страната.

Развитието на Пловдив като център на културния туризъм в страната се дължи както на неговите исторически и географски дадености, така и на иновативния за България подход при стратегическото планиране на туризма на община Пловдив. 

През последните години ежегодно се извършват мащабни инвестиции в Стария град и на археологическите обекти. Градът е един от малкото с дългосрочна стратегия за развитие на културата. 

Тя е разработена от община Пловдив в сътрудничество с екип на Пловдивския университет и с германските експерти проф. д-р Оливър Шейт и д-р Патрик Фьол, които консултираха и Общинската фондация "Пловдив 2019" при подготовката на апликационните форми за Европейска столица на културата.

Културната стратегия обхваща периода от 2014 г. до 2024 г. и формира основните културни политики на местно равнище, които поддържат висока степен на сътрудничество между местната власт и неправителствените организации, работещи в областта на културата. 

Новите подходи към културата я разглеждат като фактор за развитие на творческия потенциал на гражданите, средство за трансформация на средата (икономическа, социална, териториална, интелектуална и други) и за постигане на по-високо качество на живот. Ролята на културните политики се насочват към развитие на нови публики и промени в градската среда.

Местната власт заделя значим дял от своя бюджет в подкрепа на туристическия сектор и е с тенденция за увеличение, като инвестициите са както в инфраструктура, така и в маркетингови и рекламни кампании в страната и Европа. 

Като относителен дял, разходите за култура в бюджета на Общината нарастват от 4% през 2013 до 6.8% през 2014 година. Най-голямата част от разходите се отделят за създаване на събития, включени в културния календар на града. 

Тази година община Пловдив е финансирала над 100 различни културни събития. Наредбата за финансиране на културни събития, която бе приета през 2013г. изцяло промени политиката за реда и условията за финансиране на инициативи в сферата на културата и включването им в културния календар на града. 

Тя подкрепя гражданските организации и културни оператори и ги приобщава към изпълнението на общинската политика в сферата на културата. Благодарение на новата методика са организирани редица събития с национално и международно значение, които привличат нови публики и подпомагат популяризирането на града. 

Пловдив успя да развие традиционните си събития и същевременно да привлече много нови с национално и международно значение. Обогатяването и изграждането на стойностен културен календар стои в основата на реализирането на Пловдив като успешна Европейска столица на културата през 2019-а година. 

Спечеленото международно признание и присъствието на града в престижната класация на "Lonely Planet" като една 10-е дестинации които задължително трябва да посетите през 2015г. също са резултат от целенасочената политика на местната власт да превърне града във водеща дестинация за културен туризъм и допринасят за този имидж. 

В допълнение проектът за 2019 година гарантира и привличането на допълнително финансиране от държавни и други източници. Ефектите от това допълнително финансиране и усилията на местната власт се проявяват не само в увеличения брой на културните събития, но и в увеличаване на тяхното разнообразие и насочването им към по-млада публика.

Опазването на културното наследство и превръщането му в ресурс за развитието на общината е приоритет в настоящия управленски мандат. По искане на Община Пловдив, от държавата са предоставени за управление културни ценности с национално значение.

Предприети са редица дейности и е създадена нова общинска наредба, която гарантира прилагането на по-ефективна система и за опазването на недвижимото културно наследство. Полагат се целенасочени усилия за опазване и социализиране на археологическите обекти в града, като се обръща особено внимание на неговата реставрация и валоризация. 

Провежда се и активна политика за популяризиране на културното наследство на Пловдив, Стария град и Капана като атрактивна дестинация за културен туризъм. Работи се за поддържане и развитие на специализираната инфраструктура на града. 

В същото време непрекъснато се търсят и начини за създаване на нови атракции, събития, маршрути и локации, които да привличат туристи от страната и чужбина. През последните три години отвориха врати Малката базилика, Римски стадион, Капана - квартал на творческите индустрии и други.

Анализът на събраните данни в междинния отчет на културната стратегия на Пловдив недвусмислено сочи, че съвременното производство на култура има както пряк, така и косвен икономически принос и носи приходи, благодарение на високото качество на културните продукти и прилагането на добра маркетингова и комуникационна политика. 

Делът на добавената стойност на КТИ в Община Пловдив е от 3.45%, което нарежда града на второ място след столицата. В Европейски мащаб този показател се намира в горната граница на стойностите, които за повечето европейски картографирания са между 2-4%.

Приоритет на администрацията е да запази тази положителната тенденция на растеж в сферата на туризма през следващите 4 години и да осигури устойчивост в периода след 2019 г. 

Очакванията са в самата 2019 - годината на Европейска столица на културата Пловдив да постигне рекорден брой чуждестранни туристи в новата история на България и от 800 000 души през 2014 година, над 3 мил. души да посетят Пловдив през 2019 г.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Строят надлез над жп линията на Ягодовско шосе
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет 2025
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: