На официална церемония във Военния клуб на София миналата вечер, бяха връчени Вторите годишни награди в туризма на Министерство на туризма на Република България. След оспорвана надпревара Пловдив спечели три награди - първа награда в категорията "Община за културно-исторически туризъм", второ място за Античния театър в категорията "Туристическа атракция" и трето място в категорията "Туристическа дестинация". На фестивала "Дефиле на младото вино" не достигнаха няколко пункта да се нареди в тройката финалисти в категорията за събитие, която беше най-оспорвана.
"Няма нищо по-естествено от това първата българска европейска столица на културата да получи наградата за културен туризъм за 2017 г. на национално ниво. Участниците в другите две категории Античен театър на Филипопол и фестивал "Дефиле на младото вино" са част от тази награда, защото са основен актив от културния продукт на града. Това е награда, която обединява усилията на общинските структури по туризъм, туристическия бранш и държавата, защото културният туризъм е приоритетен както за град Пловдив, така и за България" каза в благодарственото си слово директорът на ОП "Туризъм" - Пловдив Виделина Гандева, която получи наградата от името на кмета на Пловдив
Иван Тотев.
Наградата беше връчена от зам.-министъра на туризма Ирена Георгиева, която подчерта огромната роля на града за популяризиране на културния туризъм в световен мащаб и сподели подкрепата на Министерството на туризма в процеса по включване на Епископската базилика на Филипопол и античните мозайки на Пловдив в списъка на ЮНЕСКО. Наградата е заслужен финален завършек на 2017 г., през която Пловдив показа, че стратегията да се работи ЗАЕДНО и професионално на всички нива в туризма е най-успешна и получи много признания:
• "FlightNetwork" - световен туристически сайт нареди ОП "Туризъм" сред "20-те най-добри световни туристически организации за 2017 г."
• Първо място в категорията"Най-ефективни рубрики и публикации" получи Община Пловдив в Национален конкурс "Чети и пътувай" за най-мащабната рекламна кампания, свързана с посещението на журналисти от FIJET във връзка с удостояването на града с приза "Златната ябълка"
• "Община с най-добра маркетингова политика за 2017 г." - Първи национален конкурс на АБТТА
• "Най-ефективно партньорство с туристическия бранш" на БХРА
• "Най-успешна маркетингова стратегия в туризма" на BATI