Пловдив и Карлово – другата истина за софийските бали
Общините Пловдив и Карлово не са поставяли допълнителни условия на Столичната община за приемането на общо 280000 тона боклук на своите сметища. Това заяви пред Дарик председателят на Общинския съвет в Карлово Стойо Карагенски в отговор на обвиненията на Бойко Борисов, че двете общини му „въртят номера”, докато харчат преведените от държавата милиони заради обещанието им да помогнат на столицата в кризисната ситуация с отпадъците.
Карловският кмет Емил Кабаиванов упрекна индиректно столичния си колега в бездействие. От столична община ни потърсиха чак 3 месеца, след като сме им представили решението на ОбС за приемане на боклука и писмени предложения с графици и маршрути, каза Кабаиванов пред Дарик.
Условията за приемането на балите са известни от 4 месеца, тъй като в решенията на двата общински съвета фигурира запис, че собствениците на депата определят маршрутите и начина на извозване, категоричен е Стойо Карагенски. Пловдив и Карлово държат транспортирането на старите бали, които текат да става по магистрала „Тракия” с камиони, тип гондола, за да не се замърсява трасето. Бойко Борисов пък настоява за превоз с жп-вагони, което според него ще излезе с 1 млн лв по-евтино, и недоволства, че местните власти в Пловдив и Карлово не са подсигури подкрепата на населението на Цалапица и общините Сопот и Стамболийски, откъдето трябва да минава софийския боклук. Според председателя на ОбС – Карлово, столичният градоначалник се опитва да принуди държавата да покрие част от разходите освен за по-евтиния жп-транспорт, и за претоварването на боклука на камиони, които ще го извозват до сметищата.
Не е необходимо балите да пътуват през Цалапица или столична община да финасира изграждането на скъп обходен път, твърди главният финансист на Пловдив Марин Налбански. Той посочва, че пътят на камионите се удължава само с 10 км, ако не отбиват от магистралата към гр. Съединение, а слязат към обходния път за Пловдив от следващата отбивка на АМ”Тракия” и оттам директно за сметището. Налбански е категоричен, че е невъзможно Пловдив да финансира строителството на обход край Цалапица от парите за инфраструктура по 2 причини. Първата – това би било неспазване на решението на ОбС, където е разписано разходването на обещаните от правителството 48 млн лв за инфраструктура. Втората – от тези пари градът е получил, и то не кеш, а под формата на държавно съфинансиране на ремонта на бул. „България”, едва 10 млн. лв. Информацията е на Дарик радио.