ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пловдив иска 7 имота за изграждане на скоростна градска железница
Автор: Мариана Панчева 15:57 / 11.10.2016Коментари (32)14502
© Уикипедия
Община Пловдив иска 7 имота с обща площ 20885,04 квадратни метра за изграждане на скоростна градска железница, предаде репортер на Plovdiv24.bg

Имотите са под управление на НКЖИ, но на сесията в петък Общинският съвет ще гласува решение за искане чрез областния управител до министъра на регионалното развитие и благоустройство за внасяне до МС за безвъзмездно прехвърляне на въпросните имоти в "Южен". 

Обосновката:

Пловдив се очертава като един от големите източници на замърсяване на въздуха в Южна България. Причина за това е най-вече огромният брой коли, съсредоточени в града под тепетата. И още - трафикът е интензивен, а някой от традиционните трасета, които обслужват транспортната система на града, продължават да се товарят и да поемат значителна част от трафика, се казва в обосновката на предложението. 

Проблемът с паркирането се изостря и задълбочава. При липса на алтернативи водачите паркират на пътната улична мрежа, което затруднява допълнително движението и намалява пропускателната способност на улиците. 

Проблемът се задълбочава, докато в един момент не доведе до пълен колапс в движението, особено в централната градска част, където - освен всичко, преминават основните пътни трасета поради липсата на по-мощна превозна система, която да служи за разпределител. 

Отделно околовръстната жп линия не е оптимизирана по отношения потока на пътниците, трасетата са остарели или недоизградени и в ремонт. 

С оглед на всичко това е изследвана възможността за изграждане на скоростна градска железница, пише в обосновката на предложението. 

Плюс в случая е, че има запазени стратегически трасета от жп мрежата в града. Те могат са влязат в експлоатация и да се използват за създаване на новата превозна система - бърз градски релсов транспорт S-бан, който да стане гръбнака на масовия обществен пътнически транспорт.

Това ще позволи на хората, живеещи извън пределите на града, да стигат за минути до централните части, да учат и работят в Пловдив. Реално налагането на този вид транспорт ще реши до голяма степен проблемите със задръстванията и трафика, а очакванията са и намаляване броя на катастрофите.



Още по темата: общо новини по темата: 42
25.04.2024 »
22.04.2024 »
21.04.2024 »
25.10.2023 »
25.07.2023 »
19.04.2023 »
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Простотията е повсеместна и всеобхватна...!!!???
на 12.10.2016 г.
0
 
 
Ако направят данъка за старите автомобили, като този на новите, изведнъж ще потръгне градският транспорт ... ама рязко ...
0
 
 
От такава железница точно в град като Пловдив отдавна е известно, че няма смисъл. Просто съществуващите ЖП трасета са по периферията на града и в слабо населени квартали. Би илмало смисъл ако имаше линии, които да минават през централнта градска част и да я свързват с крайните квартали. Вместо общината да дава милиони за такива експерименти е по-добре да изгради една нова тролейбусна мрежа, която да обхваща абсолютно целия град, да закупи нови тролейбуси и да направи билетчето за тях 30-40 стотинки, колкото е реалната стойност на пътуване с превозно средство независимо от цените на горивата.
на 11.10.2016 г.
0
 
 
Имаше такава железница,но поради това,че е не ефективна-огромни разходи а минимални приходи,че вози от никъде за никъде, че е по разписание,което не устройва забързаният пловдивчанин,на когото се налага вече да взема бързи решения и да предприема бързи действия, и още ред други причини, железницата беше тихомълком закрита.При положение,че се конкурират градски транспорт,лични превозни средства- автомобили и велосипеди с алеите им,не виждам кой ще ползва тази железница,по която за да стигна от точка до точка с тръгването ми от нас,чакане на гара,транспорт и път до необходимата ми точка ще са необходими най-малко 2 часа.
0
 
 
нормално както винаги.много мили думи за това как няма да стане и че няма нужда.трябва си железница отдавна.и ако се иска ще се направи,но с коментарите отдолу на мрънкащи и плюещи които могат да помогнат само в една насока и тя е негативна.а това за колата че можеш да идеш на всякъде отдавна не е вярно за нашия град.
на 11.10.2016 г.
0
 
 
Проблема с трафика може да се реши и без изграждане на железница! Исканите имоти използвайте за разширение на улици и булеварди а не на дискотеки и кръчми. За да не съм голословен посочвам: Сточна гара,депото на гърба на ст.Спартак,бившето секретно поделение на старото асеновградско шосе,закриване на всички военни поделения в това число,щаб на шести септември,свързочен полк,поделението до лаута и тн.като всички военни (шепа хора) да бъдат събрани и настанени в поделението на Радко Димитриев. Още да продължавам ли с до болка повтаряни истини като пръдължение на моста на адата към брезовско шосе,тунели под бунарджика и джендема. Не умните светофари ще отпушат трафика а умните хора! Няма умни и тъпи светофари а умни и тъпи хора. Влак,тролей и трамвай в Пловдив не ни трябва на нас а за метро сме прекалено малки,следователно бутай казармите!
+2
 
 
НК "ЖИ", която изгражда, експлоатира и стопанисва железопътната инфраструктура ще отдава имот на някой, който щял да прави нещо от което няма понятие. Общината не може да открие още "Модър- Царевец" при положение, че обекта е изпълнен почти на 100 % от НК "ЖИ",същата ще изгражда високоскоростна железница. И това ако не е вица на годината. Ако трябва да бъдем честни просто публикувайте скиците на въпросните имоти, пък хората след години сами ще видят каква "високоскоростна железница" се е построила.
+4
 
 
Скоростна градска железница би решила проблема с транспорта под тепетата.Тя е факт в много градове.Свързване на промишлените райони със жилищните квартали би накарало много от собствениците на леки коли да не ги използват.Така ще олекне трафика.Лошото е че където копнеш излизат антики.
+2
 
 
Основния проблем е ужасно скъпия и неефективен обществен градски транспорт, който излиза по-неизгодно на повечето хора от въртене на геврека - сам в колата, не случайно се ползва само от ученици и пенсионери с карти, да го направят по 50 стотинки и хората ще могат да си го позволят, редно е да печелят от оборот и пътникопоток, а не с цена, тръгнали S-Bahn да правят..
0
 
 
Поредната измама! Пак ще усвояват едни пари, десетки а може би и стотици милиони левове от джоба на гражданите за нещо, което е доказано нерентабилно и абсолютно ненужно! Вместо да наливат (крадат) стотици милиони в тази безсмислена железница, могат да започнат да строят паркинги на по няколко етажа и същевременно да ЗАБРАНЯТ ВИСОКОТО строителство в града! Не е нормално сгради със стотици апартаменти в тях а отвън 50-60 паркоместа!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: