ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пловдив получи поредно признание, за града ни се говори все повече | ||||||
| ||||||
Церемонията се състоя в София. Община Пловдив бе номинирана и съответно отличена заради успешното си развитие като водеща дестинация за културен, събитиен, винен и религиозен туризъм в страната. "Това се дължи не само на огромното културно и археологическо наследство на града - повече от 700 културно-исторически забележителности и над 300 000 движими културни паметници, с находки от седем археологически периода, но и на поредица от амбициозни проекти, част от стратегията на Община Пловдив за развитието на града", посочват организаторите. И още: "Много от забележителностите на Пловдив днес са напълно обновени. "Капана" се превърна в първия квартал на творческите индустрии в сърцето на града със своите над 60 самостоятелни локации. В напълно обновения Природонаучен музей се намира първият в страната 3D планетариум. Малката базилика и Римският стадион са не само уникални туристически обекти, но и любими места за пловдивчани и гости на града. В момента усилено се работи по реставрацията на Епископската базилика - най-голямата раннохристиянска базилика на Балканите, с която Пловдив ще кандидатства за включването й в списъка на обектите, признати за културно наследство от ЮНЕСКО. На територията на Стария град бяха реставрирани и открити Антовата къща, къща "Бирдас" и най-старата и импозантна къща - перлата "Клианти". Пловдив спечели наградата "Златна ябълка" на Световната организация на журналистите и писателите в областта на туризма - FIJET. Наградата "LaPommed'Or" - своеобразен еквивалент на Оскар в туристическата индустрия, бе връчена на кмета на Пловдив Иван Тотев през септември тази година. Пловдив е най-старият жив град в Европа според "Дейли телеграф" и най-добрият град за бизнес в България за 2014 и 2015 година. Той е обявен за шестия най-добър град в света, който трябва да бъде посетен през 2015 година и е в топ 10 на водещите туристически дестинации в световен мащаб. Според LonelyPlanet е сред най-желаните дестинации за посещение. Носител е на награда за "Културен туризъм 2015" и за "Балканска столица на културата" на годишните награди BALKAN AWARDS FOR TOURISM INDUSTRY 2015. През настоящата година Пловдив бе обявен за водеща туристическа дестинация в класацията "Най-добри европейски дестинации - 2016". През април, градът под тепетата бе домакин на най-престижният независим винен конкурс в света ConcoursMondialdeBruxelles -2016. В Пловдив се проведе и годишната конференция на регионалните европейски телевизии СИРКОМ, както и на петата национална среща "Музеите и устойчивото развитие". За първи път в Пловдив през септември се проведе и ФАРА 2016 - най-голямото събитие за рекламната индустрия в страната. Всички те доведоха нов сегмент посетители в града. Ежегодната международната среща за туризъм е добър пример за ползотворното сътрудничество на Община Пловдив с фирмите от туристическия бранш и с българските външнотърговски представителства в чужбина. Това е един от успешните проекти на община Пловдив, в резултат на който се отчита устойчив ръст на потока от чужди туристи през всяка следваща година. Богатият културен календар на Пловдив включва повече от 100 престижни прояви годишно - опера, камерни, симфонични концерти, театрални фестивали, рок концерти, изложби, пърформанси, представления и културни продукти от всички жанрове на изкуството, които отдавна са получили широко международно признание и привличат все повече и повече туристи. В резултат броят на посетителите се е увеличил многократно, като само тези в Старият Пловдив са над 800,000. С 58% са се увеличили и посещенията на музеите в града. Данните на Национален статистически институт сочат и значителен ръст в реализираните нощувки на територията на Пловдив - 18%. Старият град стана най-посещаваният резерват в България. Постигнатите успехи са резултат от разнообразния и атрактивен туристически продукт, ефективните маркетингови стратегии. Видимо е, че градът се развива динамично, става по-привлекателен, гостоприемен и разпознаваем. Оживяват територии и нови пространства. Тези положителни промени настъпват благодарение на политиката, която води и изпълнява екипа на Община Пловдив, на съвместните усилия на експерти и партньори от всички институции и неправителствени организации ЗАЕДНО. Това е и мотото на концепцията, с която Пловдив спечели престижната титла Европейска столица на културата 2019." |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 02.12.2016 г.
+2
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Любимката на Милко Калайджиев днес стана на 41, започнала работа на 13
20:15 / 22.12.2024
Почина eдна истинска легенда
22:15 / 22.12.2024
Трите традиции, които задължително трябва да спазим на Бъдни вечер
15:52 / 23.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета