Пловдив преди 30 години: Главната е пълна, 4000 души чакат на опашка
На този ден, преди 30 години, на приземния етаж на една от най-емблематичните сгради на Пловдив отваря врати първият ресторант на McDonald’s в България.
Към настоящия момент те са 5 за града
България е 75-та държава, в която Макдоналдс открива ресторант.
За откриването в Пловдив на първия обект от веригата в България, четем в бюлетина на БТА "Вътрешна информация“:
Пловдив, 12 декември 1994 г. : Днес в 9 часа "Макдоналдс“ отвори врати, след като предишната вечер събра на коктейл бизнеселита на Пловдив и екипа на американското посолство начело с посланика г-н Уилям Монтгомъри.
За по-малко от час пловдивската Главна се напълни. 4000 посетители са били обслужени до 18 часа, съобщиха от заведението. То е разположено в центъра на Пловдив, до бившето кино "Балкан“ на Главната улица и брои 100 седящи и около 40 правостоящи места. "Макдоналдс“ предлага на своите гости традиционното за веригата меню - хамбургери, сладоледи, шейкове, плодови сокове и газирани напитки на "Кока-Кола България“. Месата, сирената и картофите се внасят от Германия и Унгария. От български доставчици фирмата се снабдява с хлебчетата, марулите и плодовите сокове
Стандартното меню е подготвило за пловдивчани "Макдоналдс“: хамбургери, чийзбургери, двойни хамбургери, двойни чийзбургери, известния биг маг, сусамена питка на три етажа, картофи, ягодов пай, сладолед, млечни шейкове, сок, кока кола, фанта и спрайт. Сандвичите се приготвят с телешко, говеждо и пилешко месо. За питките "Макдоналдс“ също имал собствена технология.
"Макдоналдс“ е най-голямата в света верига ресторанти за бързо хранене по брой местоположения , обслужваща над 69 милиона клиенти дневно в над 100 държави в повече от 40 000 обекта към 2021 г.
"Макдоналдс“ е най-известен със своите хамбургери, чийзбургери и пържени картофи, въпреки че менюто им включва и други продукти като пиле, риба, плодове и салати. Техният най-продаван лицензиран артикул са техните пържени картофи, следвани от Big Mac.
Приходите на "Макдоналдс“ идват от наеми, хонорари и такси, плащани от франчайзополучателите, както и от продажби в ресторанти, управлявани от компанията. "Макдоналдс“ е вторият по големина частен работодател в света с 1,7 милиона служители (след Walmart с 2,3 милиона служители), повечето от които работят във франчайзите на ресторанта.
Роналд Макдоналд е клоунyът, емблема на детското меню на веригата закусвални "Макдоналдс“.