Пловдив се доближава до данните от 2019 година за броя на туристите

Автор: Цвети Тончева
Коментари (0)
08:23 / 29.12.2022
2471
Пловдив вече има своята инерция след титлата Европейска столица на културата (EСК).  Това каза в интервю за Агенция "Фокус“ Пламен Панов, заместник-кмет "Култура, археология и туризъм“. Пловдив е разпознаваем. От друга страна титлата задължава усилията за това да продължават - активната реклама, активното промотиране на града. И всичко е свързано. Пловдив инвестира в културно наследство и в културен събитиен календар, но истината е, че когато този продукт е направен идва и ролята на отдела по туризъм, който да представи работата по най-добрия начин.

Статистиките и данните показват, че тези градове, които получат титлата "най-добра европейска дестинация", каквато титла взе Пловдив през годината, в тях веднага се усеща увеличение на броя на туристите, каза Панов. По думите му, може да се каже, че в Пловдив през 2022 година туризмът като сектор продължи да се възстановява след тези две години на ковид пандемия.

Според данните за първото деветмесечие в град Пловдив са реализирани 378 332 нощувки, което е ръст от 52% в сравнение с 2021 година, когато имаше ковид. Но, ако се сравняваме с пред пандемичната - 2019 година, тогава през първото деветмесечие са били реализирани 387 579 нощувки. Или, ние се доближаваме  почти на 97% към данните от 2019 година. С тези данни се показва, че тази година усещането за туризъм беше изключително силно и се надяваме, когато излязат данните през януари за цялата година, да видим, че ние вече почти сме достигнали нивата от 2019 година, за да може да очакваме дори ръст от 10 % за 2023 спрямо 2022 година.

В топ 10 от държавите, които посещават града, са Германия, Турция, Гърция, Румъния, Обединеното кралство, Нидерландия, Испания и Франция. Най-голям процент туристи взима Турция, с около 35% от общия дял пренощували, 18% Германия, следват Гърция, Румъния, Обединеното кралство и Нидерландия, Испания и Франция, посочи зам.- кметът.

"В момента, след ковида, който много затрудни международните пътувания, в Европа има и война. Всичко това все още ще оказва негативно влияние при пътуванията и идването на чуждестранни туристи. Туристът е чувствителен и това, че има нестабилност в региона ще повлиява и в бъдеще време. Въпреки всичко, в последните две години и тази година работихме и ще продължим по начина, по който рекламирахме града и в социалните мрежи, и чрез специализирането издания. Но откровено, таргетът ни тази година беше българският турист, който взима по-голям процент от чуждите туристи, които са посетили града и са пренощували в Пловдив“, добави Пламен Панов.

Виж коментарите (0)

Още по темата (965):
04.10.2024 Посегнаха на любимото място на туристите в Пловдив
09.09.2024 Кирил Велчев: Бюджетът за титлата "Пловдив ЕСК 2019" е най-голямата публична инвестиция за култура
05.09.2024 Пловдив празнува 10 години Европейска столица на културата
04.09.2024 Пловдив празнува 10 години Европейска столица на културата
04.09.2024 Опаковаха бившия Партиен дом
25.08.2024 Мащабен концерт за един паметен момент от историята на Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
"Столипиново в Европа" алармира за масово изселване на българи от...
Обещано: Бул. "Александър Стамболийски" готов до 31 януари догоди...
Безумие на АМ "Тракия". Пловдивски джип с много тежко нарушение
В Пловдив започна изграждането на нова детска градина
Искат да направят Пловдив следващия иновационен хъб в България
Лидер в модернизацията на транспорта с мащабни инвестиции


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).