Пловдив отново се представя като конкурентна европейска туристическа дестинация на голямото международно туристическо изложение за професионалисти World Travel Market (WTM) в Лондон - едно от най-значимите изложения за професионална публика в сферата на туристическата индустрия в световен мащаб.
Форумът се провежда за 44-ти път, в периода от 5 до 7 ноември 2024 г, а очакванията са да бъде посетен от над 40 000 професионалисти в сферата на туристическия сектор.
В британската столица участие във формата вземат над 3000 представители на медии и над 4000 изложители – туроператори, хотелиери, туристически бордове и дестинации, технологични марки, транспортни услуги (самолетни компании, круизи, автобусни компании и др.), браншови асоциации в областта на туризма и др. - със 7% повече спрямо м.г.
Община Пловдив има свой рекламно-информационен деск в рамките на Националния щанд на България, където съвместно с 27 български туристически компании, неправителствени организации и общини, представят дестинация България .
Представянето на Пловдив е насочено към възможностите които предлага като целогодишна туристическа дестинация, и туристическия продукт с фокус върху културно-историческото наследство и винено-кулинарен туризъм.
По време на събитието, министър
Евтим Милошев и посланикът на България в Лондон Тихомир Стойчев посетиха българския щанд и поздравиха участниците.
И тази година българският щанд е разположен на едно от най-добрите и комуникативни места на изложението WTM и е на площ от 304 кв. м. На него гостите могат да се запознаят с възможностите за винен туризъм в България, като всеки регион е представен с качествено, типично за тероара вино.
Българската природа, култура и обекти под егидата на ЮНЕСКО в България са заснети чрез кинематографични VR материали. Всеки посетил българския щанд на изложението може да отнесе със себе си снимка от специално изградения фотокорнер, където да се снима на различен фон с гледка от България, а снимката ще може да сподели и социалните мрежи.