ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пловдив се превръща във високотехнологичен производствен хъб
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:49 / 30.11.2016Коментари (18)15404
©
Индустрията с компоненти за автомобили се превърна в една от движещите сили на българската икономика, но при все мощният растеж, правителството все още е в очакване на силен чуждестранен производител на автомобили да установи у нас свой завод за сглобяване. 

Това пише във вчерашния си брой в специален обзор "Investing in Bulgaria" водещият световен бизнес ежедневник "Файненшъл таймс". Кореспондентите за България Теодор Троев и Ангел Петров правят анализ на развитието на тази индустрия. Ето какво пишат те:

Близо 100 предприятия в сектора са наели над 33 000 човека за производството на компоненти за повече от 20 марки като Peugeot, BMW и Mercedes, според Аутомотив Клъстер България /АКБ/, организация с нестопанска цел, която представлява компаниите в бранша. Броят на производителите на автомобилни компоненти се е удвоил от 2012 насам, тъй като чуждестранните компании са привлечени от ниските данъци в България, евтината работна ръка и стабилната валута - левът е фиксиран към еврото.

"Автомобилното производство е един от приоритетните високо технологични сектори за привличане на чуждестранни инвестиции у нас," казва за ФТ българският министър на икономиката в оставка Божидар Лукарски

"Правната рамка предоставя административни и финансови стимули за привличането на инвеститори." Ползвайки само 1% от работната сила на България през изминалата година автомобилната индустрия генерира 1.55 милиарда евро в продажби, по данни на Аутомотив Клъстер - над 3% БВП.

"Производителността на автомобилната индустрия е четири пъти по-висока от средната за страната," казва Любомир Станиславов, главен изпълнителен директор на АКБ. Въпреки че последните проучвания на AКБ, съвместно с консултантските компании Colliers International и EY, показват, че България е популярна дестинация за производителите на части, автомобилната ни индустрия все още изостава в сравнение с тази на съседна Румъния и Сърбия, например. 

Там автомобилният сектор генерира по-голям дял от БВП, а също така основни производители на автомобили вече са построили свои монтажни заводи. България има един завод за сглобяване на автомобили за китайската Great Wall Motors, но производството бе спряно през януари. 

Собственикът на завода, Litex Motors, обяви, че линиите са били в процес на пригаждане за производството на нови модели. В крайна сметка заводът не отвори врати повторно в средата на 2016 г., както предварително се очакваше. 

Лошата инфраструктура е също спънка за всички производители. Някои от българските производители на авто компоненти са локализирани в североизточната част на страната. Има още една концентрация на компании около Пловдив, вторият по големина град в България. 

Пловдив осигурява достъп до квалифицирани висшисти, завършили университети и технически училища в града, както и до индустриален център с инвестиционни стимули.

Пловдивската "Тракия икономическа зона" /ТИЗ/ е привлякла 1.2 милиарда евро в инвестиции на зелено, от които около 500 млн. евро са в сферата на производството на авто компоненти, по думите на Пламен Панчев, председател на ТИЗ.

Базираният в Обединеното Кралство производител на пружини и телени форми William Hughes е сред първите участници в автомобилното производство в България с установен завод в ТИЗ, близо до Пловдив, през 2004 г. Последваха го и още компании, като базираната в Америка Sensata Technologies и канадската Magna Powertrain, чиито клиенти са BMW и General Motors.

"Само през последните 12 месеца 5 производители на автомобилни компоненти откриха предприятия в ТИЗ," казва зам. кметът на Пловдив Стефан Стоянов.

"Ние очакваме тази тенденция да продължи и да посрещнем европейски производител на автомобили." През април Sensata, която вече има завод с над 2 000 работника в Ботевград, близо до София, отвори още един завод в ТИЗ, по този начин превръщайки България в своя трета по големина производствена база след Мексико и Китай. 

"Пловдив започва да се превръща във високотехнологичен производствен хъб и това трябва да бъде пример за останалата част от страната" казва Томи Вер Елст, генерален мениджър на "Сенсата Технолоджис" за България. Компанията е доставчик на сенсори и контролери за водещи автомобилни производители. 

Последните ходове привличат все повече инвеститори към производствения капацитет на автомобилната индустрия в България, но поне една българска компания реши да основе база в чужбина. Water Fuel Engineering към момента е компания, базирана в Обединеното Кралство, която ползва българско инжинерно ноу-хау за развитие и доставка на чисти технологии. 

Компанията, която изброява български и британски партньори на интернет страницата си, заявява, че тяхната технология HydroGen4.0 може да се прилага при превозните средства за намаляване на емисиите с около 80 на сто. Ангел Ненов, управляващ директор на WFE, казва, че: "Решението да се премести във Великобритания е неразделна част от нашите планове за растеж", добавяйки: "Нашият успех във Великобритания сега създава интерес в Германия, Турция ... и в родната ни България. "


Още по темата: общо новини по темата: 539
29.10.2024 »
25.10.2024 »
17.10.2024 »
16.10.2024 »
16.10.2024 »
16.10.2024 »
предишна страница [ 1/90 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Печатна грешка, виновните ще бъдат наказани. Да се чете вместо "хъб" - "ръб".(б.а.)
+1
 
 
Малкия Китай на балканите , добре 6 години стаж имам в завод не съжалявам но , кръга става все по голям без да се вдига летвата!
0
 
 
От пожарникар и възпитаник на автото, искайте хъбове! Единствено със собствените си ексременти могат да ги напълнят!
+1
 
 
Високотехнологичен хъб с нискозаплатени кадри!!
+2
 
 
Няма такава пасмина в тоя форум, куцо и неграмотно ламти за високи заплати, пък името не може да си напише правилно.
0
 
 
каквото и да си говорим в последните години се отвориха доста предприятия :) и това е добре :) ..... а кой колко получавал .... хайде да не съдим по мизерните парси получавани от троловете за да плюят по форумите :)
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
51-ото Народно събрание
Български национален отбор по футбол
Хороскоп за деня
Искаме 47 милиона лева за Южен обходен колектор
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5407) 59%
Не (2943) 32%
Не мога да преценя (874) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: