ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пловдив тотално се затапи: Нужни са не просто умни светофари, а кардинални решения!
Автор: Васил Динев 07:20 / 02.05.2017Коментари (94)36366
© Plovdiv24.bg
След дългогодишен застой, продължил през предишни управления, Пловдив се развива и това вече е видно дори за слепите. Рекордно ниската безработица, добрият икономически климат и увеличаващият се поток от туристи са само част от доказателствата за прогреса на най-стария жив град в Европа. 

Наскоро Plovdiv24.bg публикува данни от Националния регистър на населените места към 31 декември 2016 година, от които става видно, че градът ни е увеличил населението си през 2016-та с 1799 души до 343 424, което означава +0,572% спрямо 2015-а година. Това е и най-големият ръст в процентно отношение. Една от основните причини е безспорният успех на мегапроекта, наречен "Тракия икономическа зона", за който сме писали неведнъж.

Дотук добре. Всички тези цифри обаче водят след себе си освен позитиви и някои доста негативни последици. Една от тях е болна тема за много пловдивчани - а именно все по-интензивният трафик. Въвеждането на така наречените умни светофари очевидно не реши проблема с колоните от автомобили по възлови кръстовища, а и не само. Спорен момент е и дали изобщо въпросните светофари работят в шумно рекламирания умен режим.

Но дори да заработят това няма да реши проблема със задръстванията. Няма как пътна инфраструктура, която е проектирана за далеч по-малки натоварвания, да поеме в пъти по-интензивното движение, на което ставаме свидетели напоследък. Следователно мерките не трябва да са просто козметични.

Нужни са кардинални инфраструктурни промени. Промени, които в действителност да отпушат Пловдив и да направят придвижването на всеки един от нас, без значение дали пешеходец, или шофьор, по-лесно.

Нужни са нови пътища, нови пътни връзки, нови смели действия. Започналото само преди дни изграждане на новия булевард "Северен" е чудесен пример в това отношение. Също и продължението на улица "Проф. Цветан Лазаров", станало факт в края на миналата година. Но с оглед на реалната ситуация към момента - крайно недостатъчни.

Кои са другите възможни решения за Пловдив?

1. Околовръстното на Пловдив, за което се говори отдавна, но което все още чака реалния си старт.

2. Пробивът под Централна гара, който към момента изглежда по-скоро като добро пожелание, отколкото като нещо реално случващо се.

3. Реализацията на "Модър-Царевец" - нещо, което също се обговаря от доста дълго време насам.

4. "Реконструкция и разширение на "Голямоконарско шосе".

5. Пробивът под Водната палата, който към момента е замразен.

6. Новата естакада, която може да промени Пловдив към по-добро, премахвайки жп прелезите вътре в града.

7. Рехабилитацията на Рогошко шосе.

8. Изграждането на новия мост, свързващ "Копривщица" и "България".

9. Новият път с тротоари и велоалея, който ще свързва "Южен" и "Западен".

10. Не на последно място (всъщност подредбата на приоритетите в тази статия е съвсем условно) е и разработването на летище "Пловдив" и свързаната с него пътна инфраструктура.

11. Удължаването на бул. "Санкт Петербург" до "Скобелева майка".

12. Свързването на ул. "Богомил" с бул. "Санкт Петербург".

Разбира се, за всичко това са нужни огромни финансови ресурси, с които градът ни няма как да разполага накуп и изведнъж. Но ако един модерен и проспериращ град, какъвто Пловдив винаги се е стремял да бъде, не предприеме нужните фундаментални промени, проблемите рано или късно ще се окажат нерешими. Още повече, че към всички нас все по-неумолимо се приближава огромното предизвикателство, наречено "Европейска столица на културата".

Сигурно сме пропуснали проект, който също може да допринесе за отпушването на Пловдив. Затова и вие имате думата. Кое според вас може да улесни трафика в града ни и да направи живота на всички от нас в него по-добър, по-лесен или поне малко по-безпроблемен?

Източник: Васил Динев







Зареждане! Моля, изчакайте ...
+2
 
 
И качествен ГТП ще свърши работа в случая! По хиляди пъти на ден се разминавам с автомобили, камиони и автобуси, които правят такава мъгла, че и себе си, в огледалото не виждам... А относно НЕ ползването на масовия градски транспорт - не е добре уреден! Ако имаш работа в централната градска част си ОК, но смяната на 3 автобуса от квартал в квартал са загубени два часа, които работещите хора не могат да си позволят!
+1
 
 
Че умни сфетофари изобщо не са работили! Някой спестил и сложил евтина противопожарна система, друг влязъл с цигара, задействал я и цялата инсталация я скапали преди да заработи!!!!!
+1
 
 
То на повечето от тях освен седенето друга работа не вършат , но заплата получават . Като се спре шуро- баджинащината в назначаването на администрацията може да се подобрят нещата .
+4
 
 
Изглежда ви невъзможно? Един модерен градски транспорт със сигурност ще реши проблема, но какво означава истински градски транспорт? Модерни автобуси с работещи климатици, редовни, в пиковите часове автобусите от една линия да минават през 5 минути - както е в нормалните страни, големината на автобусите да не е колкото на маршрутка, автобусите да се движат поне до полунощ. Обаче българина е свикнал да извива ръцете на хората, иска да влага малко и да печели много и като няма нормална община която да задължи превозвачите да въвеждат всички тези критерии, най-вероятно защото и самата община е в схемите на превозвачите какво се случва - задръствания - лошите хора си карат автомобилете, във всеки автомобил се вози по един човек, колите са бараки на по 20 години и т.н. еми така ще е...
+2
 
 
Karдиналното решение е едно; държавен гр. транспорт с нормални автобуси и тролейбуси с цена на билета колкото беше преди да дойдат честните частници-една десета от цената на бензина /20 стинки/. Други възм. решения 1-лента за ускоряване от ОШ към Асеновград и лява секция от Ас. към ОШ// 2 Пробив под гарата-не е жизненоважен 3 Модър Царевец-достатъчен е неохраняем прелез 4 реконстр. на Голямоконарско-не е необходима 5 Пробив 2 -не е необходим 6 прелезите не са проблем 7 на Рогошко нищо му няма кво да го рехабилитираш? 8 Нов мост- да това е разумно 9- изпълнено като се реализира ном. 3 10 не разбирам къв е проблема с летището 11 не е жизнено важно 12 те и сега са свързани?
-3
 
 
Данък спрямо евро стандарта ..евро6 100лв евро 3 1000 лв, евро 1 3000 :D За 1 седмица се решава проблемът.
+5
 
 
Въпроса не е само в дългия списък с проекти. Абсолютно наложетелни са и административни мерки, като тези които от 5-10 години се прилагат в нормалните европейски държави. Ще спомена само забраната през централните части на градовете да преминават автомобили, които имат екологичен клас по-малък от EUR 3 или даже EUR 4. За да стане това трябва да се рови в нормативните документи на другите европейски държави, да се седне и да се мисли и да се обсъжда и др. такива неща. Къде по-лесно и по-видимо е обаче да се снимаме с кирки и лопати по нови обекти. Ако попитате зам. Кмета Златин Велев по този въпрос веднага ще започне да ви обяснява колко е трудно и как не може да стане.
+10
 
 
Проектите са цял куп, но промяната ще осъществят МЕРКИТЕ, защото проектите много често са на парче и без дългосрочна визия. Красивото иначе продължение на ул. "Проф. Цветан Лазаров" в крайна сметка води до поредната тапа, вливайки се в безкрайния учебен полигон (известен също като ул. "Лев Толстой") и загивайки безславно пред знака STOP на "Богомил". И така.....мерки. >>МЯРКА 1.>> Експресно задействане на законодателни, административни и всякакви необходими инициативи от Община, Общински съвет, Областна управа и народни представители от Пловдив за отмяна на указа от 1987 г., с който инфраструктурата на целия Пловдивски регион е убита! Ултимативно поставяне на въпроса за премахване на съществуващите в противоречие със закона (без обособен общ. център) "Родопи" и "Марица" и въвеждане на рестриктивни мерки до пълното им ликвидиране. Не може Община Пловдив да плаща на "Родопи" от нашите данъци, за да може корумпираната селска община да постави светофар на околовръсното или за да запълни кратерите по пътищата на територията си. Срещу какво? Срещу колоните от автомобили, прииждащи всяка сутрин към Пловдив, без да се внася и 1 ст. за обновяване на инфраструктурата? Докато Пловдив е разположен на 99 кв. км. (в пъти по-малък по територия от община Куклен) никакви проекти не могат да спасят града. Напротив, положението ще стане нетърпимо. >>МЯРКА 2.>> Тази мярка е следствие от по-горната. Извеждане на целия транзитен тежкотоварен трафик от града. Да се върнем пак на "Проф. Цветан Лазаров". По време на ремонта на южното платно на бул. "Санкт Петербург" по тази улица се говори, че са преминали стотици турски ТИР-ове. (Дано това е било взето предвид като се е правила пътната настилка.) В целия град се вият безброй колони след какви ли не камиони, които са просто преминаващи. >>МЯРКА 3.>> Изброените институции под мярка 1 изискват от МВР изработването на 6-месечен план за засилено присъствие на КАТ на територията на града, включващо масирано санкциониране на нарушители сред всички участници на движението (МПС, обществен транспорт, велосипедисти, пешеходци), интензивен режим на санкциониране на неправилно спрели и паркирали МПС. 6 месеца са напълно достатъчни за преформатиране на манталитета на всички участници в движението. >>МЯРКА 4.>> Търсене на професионална отговорност с последващи дисциплинарни наказания на служителите в Центъра за контрол на трафика за неспособност да приведат в действие и саботиране на смарт-системата, за която са похарчени милиони.
+2
 
 
Този път немогат да си измият ръцете с Маратоа(страхотна организация) :D
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Димо Алексиев хванат пиян зад волана
Зима 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5403) 59%
Не (2940) 32%
Не мога да преценя (874) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: