Очаква се в скоро време електронното таксуване в масовия градски транспорт да стане факт, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Това съобщи на брифинг кметът Иван Тотев. Той каза още, че в Община Пловдив са получили вече одобрението на линейния график за изпълнението на проекта и до две седмици процедурата за електронното таксуване стартира.
Паралелно с това ще тече и избор на изпълнител за системата за управление на градския транспорт, която също ще е електронна. Задвижва се и процедурата по изграждането на 48 км велоалеи.
Според проекта, електронното управление гарантира редовен транспорт, чести връзки, по-бързо предвижване и повече удобства за гражданите. Системата обхваща всички елементи на обществения транспорт - маршрутна схема, разписания, брой на превозните средства и на пътниците, спирки, както и изграждането на Централен управленски пункт.
Част от модела е и автоматичното таксуване, което премахва кондукторите и слага край на возенето гратис. Кондукторите отпадат, остават само контрольорите.
В модерни модули-спирки ще бъдат поставени машини за билети и информационни табла, показващи след колко минути ще пристигне автобус по дадена линия. В превозните средства също ще има информационни табла, на които пътниците ще виждат до коя спирка са стигнали и коя е следващата. Същата информация ще дава и автоматичната система за съобщения. Бордови компютър ще ориентира шофьора дали спазва разписанието, къде има задръствания. Предвиден е и преброител на пътници, за да се следи натовареността на всяка линия. Билетите ще се валидират с автомат.
Под непрекъснат контрол ще бъдат и светофарите, за да се съкрати времето за придвижване на автобусите през задръстванията.
В Централния управленски пункт ще се наблюдава цялата мрежа, ще се контролират системите за билети, за управление на трафика, разписанията. По този начин във всеки момент ще може да се регулира движението по линиите.
Под денонощен надзор ще бъдат 162 километра улици, по които се движат автобусите и тролейбусите от линиите, включени в електронната система. GPS-навигацията ще показва къде се намират превозните средства във всеки един момент с точност до 10 метра. Така хем ще се следи дали спазват графика, хем ще се подава информация на спирките за пристигането им там.
За шофьорите също са предвидени улеснения. Чрез бордовия компютър те ще могат да изпращат до центъра кодирани съобщения за аварии, инциденти, задръствания, молба за бърза помощ.
Предвижда се също изграждане на 48-километрова мрежа от велосипедни алеи и поставяне на безплатни стоянки за паркиране на велосипеди.
Сладкиш, Вие сте глупак! По същия начин фразата на Сталин може да се каже- "Има българи, има проблем!"( а той е казвал доста такива неща) Най-големият проблем сме си ние, българите! Циганите са само следствие на проблема, а не предпоставка.
В допълнение на написаното под моя пост, мога да кажа следното- тази система може да функционира правилно и в наша полза само при единен градски транспорт. Дали ще е общинска фирма или частна за 10 години например, но една, единна фирма! Повечето от автобусите плачат за "Белканто"! При наличието на една фирма контрола може да бъде по-добър ишофьорите няма да правят състезания от Ф1 за спечелване на още 1 лев! Никъде в материала не прочетох за билет за време- такива има в много градове, като Рим, Флоренция и Прага. Идеята е по-добро използване на автобусния транспорт.Валидността на билета е 75 мин. (Рим) или 90 мин. (Флоренция). Веднъж активиран билета, можеш да смениш 3 превозни средства през това време. На практика в тези градове с билет от 1 евро се пътува по-евтино от Пловдив.
Тази история се говори от много време,много пари се похарчиха за нея,но за сега нищо реално.Вярно ,че идеята е добра но за държави където всичко е уредено.При нас с тези конкурси за притежание на автобусни линии,с промените на маршрутите поради аварии и ремонти ,още първите месеци системата ще аварира.Кой ще подържа системата?Знаете на сфетофарите имаше една система за предупреждение за превключване на сигнала,а защо не работи?Защото няма кой да плаща за подръжка,а никоя техника не може да функционира без подръжка.Ха дано ,но надали!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.