© Plovdiv24.bg | | Както вече писахме нееднократно - и през 2011-та година, и миналата седмица, в ролята си на отговорна сред своите многобройни читатели медия, Plovdiv24.bg спира публикуването на изпратени от която и да е партия проучвания.Предизборно ще бъдете залети с безумни и взаимно противоречащи си социологически проучвания, които имат за цел по-скоро да дезинформират и манипулират, отколкото да информират.
Затова ще разчитаме само на такива сред нашите читатели, както и на социологически агенции, на които ние възлагаме проучванията.
За да се спрем на правилните социологически агенции, направихме мониторинг на публикациите преди последните няколко парламентарни вота, както и на местния през 2011-та.
Целта ни бе да намерим агенциите, които са давали предизборно най-близки резултати до тези, които се получават в последствие. Натъкнахме се на безумни социологически "творения" на агенции, популярни повече с това, че шефовете им редовно са в телевизионните студия, за да манипулират аудиторията, отколкото да дават верни прогнози.
Тях няма да удостоим с внимание. Мониторингът ни обаче открои тези, чиито резултати са най-близки до получилите се в последствие през последните години и това са: "НЦИОМ/"Екзакта", "Маркет линкс" и Неохрон.
"НЦИОМ/"Екзакта" станаха популярни с много близките си резултати на националния вот. "Маркет линкс" пък бяха много близо до познаване на резултата през 2011-та година. Тогава за първи тур те предрекоха на Тотев 33%, а той спечели 35.52% от вота. Неохрон даде също прогнози, които доста се доближаваха до получилите се резултати.
Именно към тях ще се обърнем от Plovdiv24.bg, за да ни предоставят актуалните предизборни настроения на пловдивчани. |