© Plovdiv24.bg | | В ежедневие за служителите на Спешната помощ в Пловдив се е превърнала вербалната агресия. Това обяви директорът на Центъра за спешна медицинска помощ (ЦСМП) д-р Иван Стойнов, цитиран от Дарик. Гражданите се държат все по-агресивно към екипите, като дори се стига до физическа саморазправа, обясни той.За д-р Стойнов е необяснимо как може човек да е потърсил помощ и когато тя идва, той да я посреща с агресия. Шефът на пловдивската спешна помощ коментира, че дори да има забавяне на линейката, екипът няма никаква вина за това.
Младите лекари не искат да работят в спешния център и една от причините е именно отношението на пациентите.
Оказва се, че спешната помощ се търси за всичко, включително за главоболие и настинка. Големият брой от сигналите, които се получават на спешния телефон, не касаят спешната помощ и се пренасочват към други структури на здравеопазването.
Не липсват и лъжливи сигнали, като последният случай е от преди ден. Д-р Стойнов разказа как негов екип се е отзовал на сигнал, подаден от млад мъж за много високо кръвно налягане. Когато екипът пристига на място обаче се оказва, че мъжът се е пошегувал с тях. Той се обадил на спешния телефон, за да отмъщава на институциите, разказва потърпевшият д-р Славчо Сърмалиев. Мъжът използвал спешния екип, за да се оплаче от битовите си проблеми, свързани с КТБ и доставчиците на интернет и телевизия.
По това време можеше да има някой, който реално да се нуждае от нашата помощ, коментира д-р Сърмалиев.
Източник: Дарик |